خریداری سموم کشاورزی بدون نسخه در خراسان شمالی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: حدود 90 درصد سموم کشاورزی در این استان بدون نسخه گیاه پزشکی خریداری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۱۱۶

‌به گزارش ایسنا، حسن نامجو در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این استان 68 واحد گیاه پزشکی وجود دارد، افزود: خرید سموم بدون نسخه گیاه پزشکی یکی از معضلاتی است که گاهی اوقات در این استان مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید با مراجعه به کلینیک‌های گیاه پزشکی اقدام به دریافت نسخه و در این صورت سم مورد نیاز را خریداری کنند.

نامجو خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی بدون نسخه گیاه پزشکی اقدام به خرید سم و آن را در مزارع و باغها مصرف کند و دچار خسارت شود هیچ کسی پاسخگوی وی نخواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این انتظار وجود دارد که فروشگاه‌ها نیز از فروش سموم بدون نسخه خودداری کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته بیشترین مشکل این سازمان با فروشگاه‌هایی است که در گذشته مجوز فروش سموم را گرفته و از فارغ التحصیلان کشاورزی نیستند.

وی با بیان اینکه با مشاهده بروز هر گونه تخلف واحد متخلف به تعزیرات معرفی خواهد شد، گفت: تاکنون حداقل حدود هشت واحد متخلف به تعزیرات معرفی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: اکنون 131 پروژه در سطح بیش از دو هزار و 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های استان در حال اجراست.

وی افزود: سامانه‌های آبیاری قطره‌ای نیز در 942 هکتار از زمین‌های منطقه دشت در زمین‌های زراعی و باغی انجام می‌شود.

نامجو در باره نحوه تامین اعتبار پروژه‌های آبیاری تحت فشار گفت: اکنون به ازای تمام پرونده‌های تکمیل شده، بودجه اختصاص داده شده است.

وی تعداد اشتغال مستقیم در این حوزه را 1970 نفر بیان کرد و افزود: دولت در این راستا کمک‌های خوبی کرده است که از کشاورزان می‌خواهیم در این راستا اقدام کنند.

این مقام مسئول تعداد اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان را 2600 نفر بیان کرد و گفت: اعضای زیر مجموعه این سازمان در 20 رشته در حوزه‌های زراعت، باغی، دامپروری، منابع طبیعی، جنگلداری، محیط زیست و سایر هستند که 177 شرکت نیز در همین زمینه مشغول به فعالیتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها