حمله آمریکا، محور رایزنی مقامات عالی‌رتبه ایران و سوریه

مقامات عالی‌رتبه کشورمان در گفت‌وگو با مقامات سوریه، درباره حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی در سوریه رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۰۱۷۷۸۰

در همین ارتباط حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در تماس تلفنی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، حمله تجاوزکارانه آمریکا به کشور مستقل سوریه را نقض مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد دانست و تاکید کرد این حمله از نظر جمهوری اسلامی ایران کاملا محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی با اظهار تاسف از کشته‌شدن شماری از مردم بی‌گناه سوریه در حمله هوایی آمریکا، باردیگر پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران را از ایستادگی مردم سوریه در برابر تروریست‌های تکفیری اعلام کرد و گفت: حمله موشکی آمریکا حرکتی علیه منافع کشور سوریه بود و امیدواریم همه کشورهای آزاده جهان این‌گونه حملات و تجاوزات را با بیان صریح محکوم کنند.

تجاوز نظامی آمریکا به تروریست‌ها روحیه می‌دهد

علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در تماسی تلفنی با سرلشکر علی مملوک، مسئول نهاد امنیت ملی سوریه در مورد آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و میدانی پس از تجاوز موشکی آمریکا به این کشور با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه و خواست و اراده آنها برای تحقق امنیت فراگیر و نابودی کامل تروریست‌های مشمول حمایت خارجی تصریح کرد: در صورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و بررسی حقایق موضوع، رسوایی دیگری در کارنامه اقدامات خلاف امنیت بین‌الملل آمریکا ثبت خواهد شد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی ایوب، رئیس ستادکل نیروهای مسلح سوریه نیز درباره تحولات میدانی جنگ سوریه و حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات، روز گذشته به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. به گزارش مهر، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهاجم موشکی آمریکایی‌ها به سوریه را تلاش کاخ سفید و هم‌پیمانان برای توسعه تجاوزگری و احیای تروریست‌ها دانست.

بیانیه 228 نماینده مجلس

دیروز همچنین 228 نماینده مجلس در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه، خواستار پاسخگویی مجامع بین‌المللی به این موضوع شدند.

به گزارش خانه ملت، در بخشی از این بیانیه آمده است: حملات موشکی ایالات متحده آمریکا به کشور سوریه نقض همه اصول و قواعد بین‌المللی و حاکمیت ملی کشورهاست در شرایطی که تروریست‌های تکفیری در منطقه و با وجود حمایت‌های منطقه‌ای هر روز بیش از پیش توسط ملت سوریه محکوم به شکست‌های پیاپی می‌شوند، این اقدام نامشروع آمریکا به نوعی در جهت حمایت از تروریست‌ها تلقی می‌شود.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد: ایران با اقدامات نظامی شیمیایی مخالف است، اما با رفتارهای ماجراجویانه به این بهانه، مخالف‌تر.

وی افزود: دولت آمریکا به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه حمله کرد. سوال اول این است که کدام مرجع بین‌المللی این ادعا را بررسی کرده است؟ آیا قبل از بررسی و محکومیت می‌توان عقاب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها