سه پسر جوان که به اتهام آدم‌ربایی، سرقت و آزار و اذیت دو دختر، دو بار به اعدام محکوم شده بودند در جریان سومین محاکمه از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شدند.
کد خبر: ۱۰۱۷۶۰۹

روزهای پایانی تیر سال 90 دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی استان البرز از سه پسر به اتهام آدم‌ربایی، سرقت خودروی مزدا 3 و آزار و اذیت شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: چند هفته پیش با پسری جوان در خیابان دوست شدم. او روز حادثه به ملاقاتم آمد و سوار خودرویم شد تا گشتی در شهر بزنیم. سپس از من خواست اجازه دهم او رانندگی کند که پذیرفتم. در میانه راه بود که او دو نفر از دوستانش را دید و آنها را هم سوار کرد .

وی افزود: بعد از طی مسافتی، پسر مورد علاقه‌ام تغییر مسیر داد. او و همدستانش مرا به بیابان‌های اطراف کرج بردند و در محلی خلوت، مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و با سرقت خودرویم متواری شدند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، جست‌وجو برای دستگیری این سارقان آزارگر آغاز شد تا این‌که چند روز بعد، خودروی سرقتی که بدون سرنشین در اطراف شهر کرج رها شده بود، کشف و به پارکینگ منتقل شد .

جست وجوها برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت تا این‌که دو هفته بعد از این ماجرا، دختر جوان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سه متهم آزارگر شکایت کرد. شاکی گفت پس از دوستی با جوانی در دام او و دو همدستش گرفتار شده و آنها وی را ربوده و با انتقال به بیابان‌های اطراف کرج، مورد آزار و اذیت قرار داده و خودروی سوزوکی او را هم دزدیده‌اند.

ماموران در بررسی این دو پرونده متوجه شدند این دو دختر در دام همان سه پسر جوان گرفتار شده‌اند. در ادامه بررسی‌ها خودروی سرقت شده از شاکی دوم نیز که بدون سرنشین بود، در اطراف کرج پیدا شد .

جست وجوها ادامه یافت تا این‌که ماموران ردپای یکی از متهمان را به دست آورده و او را دستگیر کردند. این متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی فقط به سرقت و ربودن دختر جوان با همدستی دو نفر از دوستانش که فراری بودند اعتراف کرد، اما آزارو اذیت دختران جوان را انکار کرد. با توجه به اعتراف‌های او، دو همدستش نیز تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی پس از دیگری بازداشت شدند. آنها با انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در بازجویی اعتراف کردند که در ربودن دو شاکی پرونده و سرقت خودروهای آنها نقش داشتند. این در حالی بود که در ادامه تحقیقات متهمان به آزار و اذیت این دو دختر جوان اعتراف کردند. متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. این در حالی بود که پرونده آنها به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان البرز منتقل شد و متهمان با توجه به این‌که موفق به جلب رضایت شاکیان شده بودند، سال 92 در این شعبه محاکمه شدند.

این سه متهم به اتهام آدم‌ربایی و سرقت به حبس و به اتهام آزار و اذیت دو شاکی پرونده به اعدام محکوم شدند. با اعتراض متهمان به رای دادگاه، پرونده آنها به دیوان‌عالی کشور ارسال شد. این در حالی بود که قضات دیوان‌عالی کشور رای را نقض کرده و خواستار محاکمه دوباره این متهمان شدند و پرونده آنها به شعبه هم‌عرض (شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز) ارسال شد و سال گذشته این سه متهم دوباره محاکمه و این بار نیز به حبس و اعدام محکوم شدند. این بار هم متهمان به رای اعتراض کردند و پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد. در این مرحله نیز قضات بعد از بررسی‌‌های لازم حکم اعدام متهمان را تائید کردند و پرونده آنها برای اجرا به واحد اجرای احکام دادگستری استان البرز ارسال شد. زمانی که شمارش معکوس برای اعدام این سه جوان آغاز شده بود، آنها این بار درخواست اعاده دادرسی کردند که این درخواست آنها پذیرفته شد و آنها اواخر آبان امسال برای سومین بار در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان البرز محاکمه شدند.

یکی از متهمان گفت: دو شاکی پرونده فقط به دلیل این‌که من و همدستانم خودرویشان را دزدیده و خودشان را هم ربودیم، به دروغ مدعی شده بودند ما آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده‌ایم، در حالی که این کار را انجام ندادیم و به دروغ در جلسات بازپرسی اعتراف کرده بودیم. آنها زمانی که خودروهای سرقت شده را تحویل گرفتند، از شکایت خود صرف‌نظر و اعلام کردند که به دروغ گفته‌اند ما آنها را مورد آزارو اذیت قرار داده‌ایم.

در ادامه دو همدست وی نیز گفته‌های او را تائید کردند. متهمان با تجدید قرار قانونی به زندان بازگشتند و قضات وارد شور شدند تا این‌که چند روز پیش قضات دادگاه کیفری حکم حبس آنها را به اتهام آدم‌ربایی و سرقت تائید کردند اما از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها