رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی عنوان کرد:

آمار انواع زوال عقل در کشور رو به افزایش است/ شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب

رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی با اشاره به اینکه انواع دمانس یا زوال عقل با توجه به افزایش طول عمر در کشور رو به افزایش است، گفت: تلاش می‌کنیم با ارتقاء آگاهی مردم و ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در کنگره‌ها به کاهش آمار بیماری‌های شایع مغز و اعصاب همچون سکته مغزی در جامعه دست یابیم.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۹۰
آمار انواع زوال عقل در کشور رو به افزایش است/ شایع‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر بابک زمانی در آستانه بیست و چهارمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی اظهار داشت: انجمن در بهار هر سال کنگره نورولوژی برگزار می کند و هدف این گردهمایی سالیانه، بازآموزی همکاران مغز واعصاب بوده که تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط بین المللی پزشکان بخش‌های مختلف مغز و اعصاب با سخنرانان و پزشکان کشورهای مختلف دنیا و کشورهای همسایه محدود است و رفع این مشکل از دیگر اهداف برگزاری کنگره است.

این متخصص مغز و اعصاب در پاسخ به اینکه چه تعداد مهمان خارجی جهت شرکت در کنگره حضور می‌یابند، گفت: علاوه بر اساتید و صاحبنظران داخلی همکارانی از آمریکا و اروپا نیز شرکت می کنند.

رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی تصریح کرد: این همایش امکانی را جهت حضور صاحبنظران مقیم ایران، اروپا و سایر کشورهای خارجی فراهم می کند، تا همکاران ایرانی بتوانند اطلاعات خود را در مورد بیماری های مختلف همچون سکته مغزی روز آمد کنند و با همکاران خارج از کشور ارتباط نزدیک تری داشته باشندهمچنین می‌توان گفت؛ جدیدترین دستاوردهای علمی در این کنگره ارائه خواهد شد.

زمانی با اشاره به اینکه تعداد شرکت کننده خارجی در کنگره های برگزار شده در ایران بسیار کمتر از این تعداد در کنگره های خارج از کشور است،گفت: تلاش می‌کنیم با برگزاری کنگره‌های سالیانه در این زمینه اقدامات لازم را جهت به روزرسانی اطلاعات همکاران خود و فعالیت بیشتر در بخش بین المللی انجام دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب در ایران و جهان سکته مغزی است، که دومین علت مرگ و میر در ایران و مهمترین علت ناتوانی به شمار می‌رود؛ همچنین سردرد بیماری بسیار شایع در تمام جوامع و به خصوص در کشور ما است که این موضوعات در کنگره مطرح خواهد شد.
زمانی با بیان اینکه در بعضی درمان‌ها مثل درمان سکته مغزی در کشور ما آنطور که باید و شاید پیشرفت نکرده است، گفت: البته طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و تلاش می‌کنیم با ارتقاء آگاهی مردم نیز به کاهش آمار سکته مغزی در جامعه دست یابیم.

رئیس کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ادامه داد: ام اس نیز از بیماری هایی بوده که شیوع آن در کشور ما مثل کشورهای اروپایی و امریکای شمالی است و انواع دمانس یا زوال عقل نیز با توجه به افزایش طول عمر و بهداشت عمومی کشور رو به افزایش است.

زمانی خاطرنشان کرد: از اهداف این کنگره این است که درمان های داخل کشور در همه زمینه ها مثل ام اس را با تمام مشکلاتی که وجود دارد، روز آمد کنیم و امیدواریم امسال هم کنگره موفق و سخنرانی های قابل استفاده برای همکاران، پزشکان و دستیاران جوانی که روز به روز تعداد آن ها زیاد تر شده و از شهرهای مختلف می آیند، فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها