قهوه خطر ابتلاء به بیماری قند را کاهش می دهد

جام جم آنلاین: نوشیدن به اندازه قهوه می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری قند موثر باشد.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۴

به گزارش منابع خبری آمریکایی کارشنان بهداشت سالهاست در مورد اثرات مضر نوشیدن زیاد قهوه هشدار داده اند ولی پژوهش جدیدی نشان می دهد ؛ قهوه ، با و یا بدون «کافئین» می تواند خطر ابتلاء به نوع دوم بیماری قند را کاهش دهد.
میلیونها نفر از مردم می گویند نمی توانند روز خود را بدون صرف یک لیوان قهوه شروع کنند ؛ طعم قهوه را دوست دارند؛ بدون قهوه احساس خستگی می کنند و فکر می کنند که معتاد به قهوه هستند.
پژوهش های انجام شده نشان می دهد که قهوه به هرگونه ای که صرف شود؛ خواه ساده و یا همراه با شیر و خامه و خواه به صورت «اسپرسو» یا «لاته»، خطر ابتلاء به بیماری «پارکینسون»، بیماریهای کبدی، سرتان سینه ، سنگ کیسه صفرا و نوع دوم بیماری قند را کاهش می دهد.
پژوهشگران می گویند بیست و هشت هزار نفر از مردم ایالت «آیووا»ی آمریکا که روزانه بیش از لیوان قهوه کافئین دار می نوشند خطر ابتلاء آنها به نوع دوم بیماری قند بیست و دو درصد کمتراست و در میان کسانیکه قهوه بدون کافئین مصرف می کنند این رقم به سی سه در صد افزایش می یابد.
دکتر «پیتر مارتین»، پژوهشگر دانشگاه پزشکی «وندربلت»، می گوید: «ما موادی را در قهوه کشف کردیم که وقتی آنها را بر روی موشها آزمایش کردیم، باعث افزایش کارائی کبد موشها شد و بر روی قند خون موشها مانند داروهای ضد بیماری مرض قند عمل کرد ولی بسیاری دیگر از کارشناسان بهداشت می گویند نوشیدن زیاد قهوه برای قلب مضر است و باعث اعتیاد شخص به قهوه می شود و پیشنهاد می کنند برای جلو گیری از نوع دوم بیماری قند بهترین روش داشتن فعالیت های بدنی مرتب و صرف غذاهای مناسب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها