لاوروف: تسلیم فشارها علیه دولت سوریه نمی شویم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: تسلیم فشارها علیه دولت سوریه نمی شویم و استفاده برخی کشورها از مساله حملات شیمیایی را که در شورای امنیت برای فشار بر دمشق مطرح شد، قابل قبول نمی دانیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۱۵
لاوروف: تسلیم فشارها علیه دولت سوریه نمی شویم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، لاوروف در جمع خبرنگاران گفت: خواهان انجام تحقیقات دقیق در باره هر گونه حادثه مرتبط با بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه هستیم. باتوجه به شواهد نظامیان روس در سوریه، اطلاعات مربوطه را به سازمان منع سلاح های شیمیایی ارسال کرده ایم.

وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه به نقل از سخنان لاوروف اعلام کرد: مسکو با سازمان منع سلاح های شیمیایی همکاری می کند تا موارد مربوط به بکارگیری این سلاح ها راستی آزمایی شود، اما هیچگاه تسلیم کسانی نمی شویم که به فکر خلاصی مردم سوریه از مشکلات اضافی نیستند، بلکه در پی جمع آوری مدارکی برای بدنام کردن دولت این کشور هستند و سیاست سرنگونی را دنبال می کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با انتقاد از مواضع ژان مارک ایرو وزیر امور خارجه فرانسه در باره رد قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت، گفت: اطمینان دارم هدف ایرو از این سخنان گمراه کردن افکار عمومی فرانسه و جامعه جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها