مدتی است افراد سودجو و متخلف با تماس های پی در پی به مردم با عنوان بیمه سلامت و حتی وزارت بهداشت از آن ها در خواست می کنند که اگر تحت بیمه نیستند و نیاز به بیمه تکمیلی دارند در ازای مبلغی، این امکان را در اختیارشان می گذارند. در اینجا سوالاتی برایمان بوجود می آید که آیا این افراد واقعا از بیمه و وزارت بهداشت تماس گرفته‌اند؟ و چگونه به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کرده اند؟ برای پاسخ به این سوالات با معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران به گفت و گو پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۴۴
کلاهبرداری اینبار به وسیله «بیمه»/ کلاهبرداران اطلاعات مردم را چگونه بدست آورده‌اند؟

بهمن برزگر در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: بیمه سلامت به شدت در حال بررسی و پیگیری این موضوع است و حتی واحد های حقوقی، اجرایی و حراست این سازمان در گیر این موضوع هستند تا این افراد سودجو و متخلف را شناسایی کنند علاوه بر آن بیمه سلامت چندین بار با اطلاعیه های متفاوت در این زمینه به مردم هشدار داده است تا گول این افراد شیاد را نخورند و در رابطه با این مسائل آگاهانه تر برخورد کنند.

وی در ادامه گفت: مردم دقت کنند قبل از اینکه مبلغی را به حسابی واریز نمایند حتما با مراجعه به سایت بیمه سلامت و حتی با تماسی کوتاه به سازمان می توانند از صحت و سقم این اقدام مطلع شوند البته سازمان در حال بررسی این افراد هست و در صورت شناسایی برخورد قانونی صورت می گیرد.

برزگر در پاسخ به این سوال که این افراد سودجو چگونه اطلاعات افراد را در دست دارند گفت: در خصوص در دست داشتن اطلاعات افراد من به شخصه تازه این موضوع را متوجه شده ام اما واقعیت این است که هر ساختاری می تواند کاستی هایی داشته باشد. افرادی که گزارش دهند تماس گیرندگان اطلاعات شخصی آن ها را در دست دارند سازمان می تواند با بررسی در سامانه ها شناسایی کند چه کسانی و چه مراکزی به اطلاعات آن فرد دسترسی دارد چرا که این اطلاعات بسیار محرمانه است و هر فردی که بخواهد به اطلاعات افراد دسترسی داشته باشند بیمه متوجه آن می شود.

به گفته وی، برای نمونه دفاتر پیشخوان دولت فقط به اطلاعات کسانی دسترسی دارند که افراد در آن دفتر تقاضای بیمه و یا تعویض دفترچه داده اند به عبارتی یک دفتر پیشخوان دولت به اطلاعات تمامی دفترچه ها دسترسی ندارد همچنین این موضوع در استان های دیگر و شهرستان ها صدق می کند.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: دوباره تاکید می کنم اگر فردی گزارش دهد که افراد تماس گیرنده اطلاعات وی را دارند سازمان بیمه سلامت به راحتی می تواند شناسایی کند که این افراد از کدام سامانه اطلاعات را استخراج کرده اند اما به احتمال زیاد این افراد متخلف از سامانه ای بجز سامان بیمه این اطلاعات را دریافت کرده اند که در این صورت شناسایی کمی دشوار می شود.

به گفته بهمن برزگر این فرایند در دست بررسی و تحقیقات بیشتر است و در حال حاضر این مراکز و افراد تا اندازه ای شناسایی شده و به واحد های حراست، اجرایی و قضایی ارجاع داده شده اند تا پیگیرد های قانونی در این زمینه انجام شوند البته ناگفته نماند این اقدامات با همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است.

وی به مردم تاکید کرد بیمه سلامت و وزارت بهداشت هرگز برای این گونه خدمات با مردم تماسی نمی گیرند و دفاتر پیشخوان دولت در این زمینه کارگزار ما هستند و همچنین لازم به ذکر است دفاتر پیشخوان دولت اگر اطلاعات مردم را بغیر از انجام کار های سازمان بیمه استفاده دیگری بکنند متخلف به حساب می آیند و به شدت با آنها برخورد می کنیم .

بیتا نوروزی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها