رییسجمهور در جمع مردم همدان اعلام کرد که ایران اواخر مردادماه پاسخ پیشنهادهای اروپاییها را درخصوص پرونده هستهیی خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۲

به گزارش ایسنا ، محمود احمدینژاد عصر روز چهارشنبه در جمع مردم همدان در ورزشگاه قدس این شهر تاکید کرد: ما خواهان مذاکره برابر، عادلانه و بدون هیچ پیششرط هستیم. ملت ما اکنون به چرخهی کامل تولید سوخت دست پیدا کرده است و ما خواهان صلح و آرامش برای همه ملتها هستیم و بر اساس حقوق مسلم خود با همه مذاکره میکنیم.
وی ادامه داد: یکی از جنبههای مطالبه عدالت از جانب ملت ما انرژی صلحآمیز هستهیی است. ما خواهان استفاده از حقوق قانونی خود هستیم.
رییسجمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی رسانهها با تحریک، تولید اخبار دروغ و ایجاد فضای رسانهای کاذب ، به دنبال دامن زدن به یک موج گرانی غیرواقعی هستند که متاسفانه برخی رسانههای جمعی نیز با تکرار آن تلاش میکنند به آن دامن زده و نشان دهند که گرانی وجود دارد.
وی ادامه داد: ما هیچ حرکت غیرعادی در اقتصاد نداریم و شرایط اقتصادی رو به بهبود است، با کمک مردم تلاش میشود تا مشکلات اقتصادی کشور رفع شود.
احمدینژاد گفت: بورس اقتصادی و بازار اقتصادی شفاف و فعال است و تمام تلاش ما در راستای حمایت از تولید و توسعهی نیروی مولد انسانی است که این مساله در راستای حرکت به سوی توسعه میباشد. از مردم میخواهیم که هوشمندانه شرایط را زیر نظر داشته باشند؛ چراکه برخی با انتشار اخبار خلاف واقع سعی دارند نوعی تعارض ، دغدغه و ناآرامی را به نظام اقتصادی کشور منتقل کنند ولی آنها بدانند که تلاششان ره به جایی نخواهد برد و ملت ما پاسخ آن را با قاطعیت خواهد داد.
احمدینژاد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: باید کشور را بر پایهی عدالت و خدمت به مردم بسازیم. نمیتوانیم خارج از قانون و مصوبات عمل کنیم. شیوه و جهتگیری کار این دولت متفاوت با گذشته است. معتقدیم باید کشور را بر اساس عدالت اداره کرد و عدالت یعنی اینکه یک حزب یا گروه خاص با استفاده از ارتباطاتش از همهی امکانات استفاده نکند. عدالت یعنی اینکه بعضی خانوادهها حق بیشتری برای خود قائل نباشند.
احمدینژاد تصریح کرد: بعضیها توقع دارند که این دولت هم در فرهنگ و سیاست داخلی و سیاست خارجی مثل آنها فکر کند و تصمیم بگیرد. آنها انتظار دارند که دولت همان تئوریهایی که خودشان چندین سال پیش در کشور اجرا کردهاند را اجرا کند. اگر قرار بود که همان تئوریها عمل شود چه ضرورتی بود که مردم به صحنه بیایند و این دولت را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: آنها حتی تشکیل جلسه دولت در استانها را هم نمیپذیرند و آن را زیر سوال میبرند. پاسخ من این است که اشکالی ندارد. آزادی وجود دارد و هرطور که میخواهید فکر کنید اما در اعلام نظر، عدالت را رعایت کنید؛ چراکه به نفع همه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که دولت مصمم است با توسعه سرمایهگذاری و توزیع مناسب منابع بانکی ، فرصت اشتغال را برای همه جوانان به صورت یکسان فراهم کند.
وی با تاکید بر اینکه سود بانکی باید کاهش یابد، گفت: باید با همت مردم، پارتیبازی و بعضی رفتارهای ناشایست اداری از این کشور رخت بربندد.
رییسجمهور با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله لبنیات و حبوبات گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی از جمله لبنیات و حبوبات باید متوقف شود و قیمت حبوبات باید به وضعیت قبلی خود برگردد. مدیرانی که نمیتوانند با اصلاح روشهای مدیریتی، قیمتها را کاهش دهند و صلاح ملت را بر صلاح برخی خواص ترجیح میدهند، در این دولت جایی ندارند و باید جای خود را به مدیران توانمند و مردمی بسپارند.
احمدینژاد همچنین گفت: همدان سجدهگاه مومنان و بندگان خالص خداست و الوند به این حقیقت شهادت خواهد داد. از دامان این مردم، افراد بزرگی به جبههها رفتند و افراد بزرگی عزم خود را جزم کردند تا در سازندگی ایران نقش پیشتاز را ایفا کنند.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام پیامبر اعظم (ص) گفت: به یمن این نام مبارک، امسال باید بیش از گذشته سال عزت، اخلاص و بندگی و تعالی و پیشرفت کشور باشد.
احمدینژاد گفت: یکی از درسهای پیامبر این است که حق پیروز است و باطل رفتنی است.
وی افزود: کسانی که خواستههای خود را از غیر خدا طلب میکنند بدانند که پاسخی نخواهند شنید.
رییسجمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران داعیه تسلط بر هیچ ملت و قومی را ندارد اما قدرتها باید بدانند که ما نمیتوانیم در مقابل ظلم و ستم ساکت باشیم. ما ذرهای به حقوق دیگران تجاوز نمیکنیم اما در دفاع از حقوق خود ذرهای عقبنشینی نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما از روی خیرخواهی به متجاوزان و زورگویان میگوییم که از تاریخ عبرت بگیرید و سرنوشت اقوام غاصب گذشته را ببینید.
وی با بیان اینکه منطق پیامبران منطق الهی است، گفت: ما به قدرتها میگوییم که چشم خود را باز کنید و سرنوشت قوم عاد و ثمود را ببینید؛ چراکه همهی تاریخ، داستان نبرد جبههی حق علیه باطل است.
احمدینژاد گفت: اگر سران بعضی از قدرتها دست از زورگویی برندارند، با قدرت الهی چیزی نخواهد گذشت که به فریاد عمومی و کوبندهی ملتها علیه آنها تبدیل شود و دست ملتها آنها را از قدرت به زیر خواهد کشید و به زودی نسلهایی خواهند آمد که سوال میکنند کجایند کسانی که ملتها را تهدید میکردند؛
احمدینژاد خطاب به ابرقدرتها گفت: اگر در مسیر حق گام برندارید، سرنوشت محتوم شما نابودی، بدبختی و فلاکت خواهد بود. امروز دوران ملتها و دوران همزیستی مسالمتآمیز و دوران صلح و آرامش بر مبنای توحید و عدالت از راه رسیده است.
وی گفت: ملت ایران خیرخواه همه بشریت و در واقع کرامت همهی انسانهاست و همه را به عدالت دعوت میکند. ملت ما قانونگراست اما بعضی از دولتها میخواهند فراقانونی عمل کنند. آنها نباید مدعی عدالت باشند؛ چراکه یکی از جنبههای مطالبهی عدالت، حمایت از حق دیگر ملتهاست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها