با وانت پژو 207 آشنا شوید! +عکس

با توجه به گسترش همه‌جانبه فضاهای درون‌شهری و تمرکز روزافزون جمعیت در درون آنها، نیاز به وانت‌بارهای کوچک پیش از بیش احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۸۹
با وانت پژو 207 آشنا شوید! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، در حال حاضر، بیشتر بارکش‌های شهری‌مان از انواع پیکان وانت است که البته در کنارش کهنه‌کارانی مثل نیسان جونیور و مزدا B2000 هم مشغول خدمت‌رسانی هستند.

زمان ورود هر سه وانت به بازارهای جهانی به 40 الی 50 سال پیش بازمی‌گردد، از همین رو به‌هیچ‌عنوان با همتایان امروزی خود قابل قیاس نبوده و نسخه‌های کاملاً قدیمی و منسوخی محسوب می‌شوند اما ازآنجایی‌که از بهای نسبتاً ارزانی برخوردارند کماکان در مدار حمل‌ونقل درون‌شهری کشورمان باقی مانده‌اند. در این میان، تنها پیکان وانت توانسته از این جمع غریب و خسته خداحافظی و دوران بازنشستگی خود را با کمال آرامش (!) آغاز نماید.

البته روح سرگردان پیکان امروزه در کالبد آریسان نامی جای گرفته و اکنون اوست که باید وظایف خطیر وی را عهده‌دار گردد. از طرفی، چند سالی است که وانت پراید هم به این جمع اضافه شده ولی این خودرو به سبب ابعاد کوچک بدنه خود و نیز محدودیت کاربری نتوانسته است تاکنون جانشین شایسته‌ای برای این سه باشد، تنها امتیازی که فعلاً وانت پراید از آن بهره می‌بردی بهای نسبتاً کمتر آن در قیاس با دیگر رقبای درون‌شهری است.

با کمال شگفتی، محصول جدید شرکت ایران‌خودرو به نام رنو تندر پیکاپ، به‌رغم کیفیت ساخت مناسب و شاسی قوی خود نتوانسته آن‌چنان که بایدوشاید راهی به درون این جمع بیاید. عدم شناخت فراگیر و نیز بیم و هراس‌های گاها بی‌مورد برخی از خریداران مانع گسترش بیش‌ازپیش این خودرو در معابر درون‌شهری‌مان شده است. البته در این میان، تبلیغات اندک ایران‌خودرو درباره آن نیز مزید بر علت است، توگویی این خودرو کاملاً در هیاهوی دیگر محصولات این شرکت، فراموش شده است.

بااین‌وجود نباید دراین‌باره ناامید بود، زیرا شرکت ایران‌خودرو با آن امکانات عظیم خود می‌تواند رقیب جدیدی را برای وانت‌بارهای شهری‌مان تدارک ببیند، این وانت‌بار می‌تواند پژو هوگار (HOGGAR) باشد که در جای خود از مزیت‌های بسیاری بهره می‌برد و تولید آن می‌تواند برای این شرکت نسبتاً کم‌هزینه باشد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها در این وانت استفاده از قطعات مشترک در بخش جلوی بدنه آن با پژو 207 آی است و امتیاز دیگر هم استفاده از پیشرانه‌های TU3 و TU5. پژو هوگار از امتیاز دیگری هم نسبت به تندر پیکاپ برخوردار است و آن نیز طرح ظاهری زیباتر و جذاب‌تر آن است، طرحی که می‌تواند نه‌تنها کاربران این خودرو، بلکه بسیاری از جوانان طبقات میانی جامعه را هم به خود جذب نماید. درمجموع، هوگار از این پتانسیل برخوردار است که چهره باربرهای درون‌شهری‌مان را کمی دگرگون نموده و لااقل جلوه بهتری را برای فضاهای درون‌شهری کشورمان به ارمغان بیاورد.

هوگار (HOGGAR) محصولی از شعبه برزیلی پژو است. این پیکاپ، نخستین بار در سال 2010 میلادی روانه بازار شد. هوگار از پلت فرمی همسان با پژو 207 آی (پژو 206) برخوردار است.

نمای جلوی هوگار کاملاً با پژو 207 آی و یا همان 206 پلاس یکسان است و کاپوت، گلگیرها و چراغ‌های جلو و خطوط به کار رفته کاملاً مشابه یکدیگر هستند؛ و تنها در این میان، رنگ پس‌زمینه تلق چراغ‌های جلو و قالب پلاستیکی سپر جلو اندکی با نسخه سواری آن تفاوت دارند؛ اما نمای عقب هوگار کاملاً با نسخه سواری 207 آی تفاوت دارد و در اینجا ما دو چراغ نسبتاً بزرگ را می‌بینیم که با دقتی مثال‌زدنی به کناره‌های بدنه کشیده شده‌اند. ضمن آنکه، بدنه هوگار هم توسط پژو کاملاً تقویت شده تا بلکه بیشترین میزان راحتی را برای سرنشینان و انعطاف لازم را برای حمل بار فراهم آید. طول این خودرو نسبت به مدل 207 هاچ‌بک به میزان 653 میلی‌متر و نسبت به نسخه سدان معادل 290 میلی‌متر بلندتر است. فضای بار هوگار به میزان 1151 لیتر گنجایش دارد و این خودرو به‌طور استاندارد می‌تواند 741 کیلوگرم بار را با خود حمل نماید.

شاکله کابین این خودرو با آنچه ما از آن به نام پژو 207 آی می‌شناسیم کاملاً همسان است، اما شرکت پژو برای آنکه هیجان بیشتری را به آن تزریق نماید طرح آن را کمی جوان پسندتر نموده و حتی از مواد باکیفیت‌تری هم نسبت به نسخه‌های سواری در داخل کابین آن استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودرو توسط پژو دستخوش بازنگری شده و برای حمل آسان بار در جلو از سامانه مک‌فرسون و آنتی رول بار با سیستم شوک و در عقب هم از بازوهای کنترل‌کننده و سیستم ضد شوک هیدرولیکی بهره گرفته است.

پژو هوگار با دو پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری در بازار برزیل عرضه می‌شود و از قابلیت استفاده از سوخت اتانول نیز برخوردار است. پیشرانه 1.4 لیتری آن از توانی معادل 82 اسب بخار بهره می‌برد و به همراه یک گیربکس 4 سرعته دستی عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
وحید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۲
۰
توی ایران زیر 60 میلیون قیمت نمیخوره
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۲
۰
اقا باید حرف دلمونو به كی بزنیم بابا مردم ایران به قران به پیر به پیغمبر به هر دینی كه می پرستید اصلا نمی خوان ایران خودرو یا ساپیا و.... ماشین تولید كنند بسه دیگه مردم خسته شده اند از این آت و اشغال ها اه اه اه بزارید مردم خودرو با كیفیت خارجی سوار شن
بهجتی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۱
۰
این چه وضعیه . هر خودرو كه میخریمه بعد وانتشم در میاد . زشته بخدا . وانت تندر ، 405 ، پراید و الانم 207 . فقط مونده وانت ایرباس درست كنن .
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۲
۱
یك وانت قوی جدید مثل نیسان جونیور در همان ابعاد و قدرت و با موتور نرمتر و شتاب بهتر جایش در بازار بسیار خالی است....
حامد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
۱
۰
حالا دیدی نظراتی كه دوست دارین می ذارین حیف
امیر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۱
۰
یه 206 وانت ندیده بودیم اونم چشممون به جمالش افتاد مونتاژكارهای خودرو نشون داد هر چیزی رو میتونه تبدیل به وانت كنند ترنسفورمر كه میگن همینه.
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها