عضو کمیسیون برنامه و بودجه هشدار داد

خطر ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی

رئیس کل بیمه مرکزی مطرح کرد:

احتمال ورشکستگی صندوق های بازنشستگی

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: نگران رشد بدون نظارت و بی‌ برنامه صندوق‌های بازنشستگی هستیم.
کد خبر: ۹۹۸۹۷۶
احتمال ورشکستگی صندوق های بازنشستگی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداو سیما، عبدالناصر همتی در مراسم افتتاحیه بیمه عمر که از جانب بانک خاورمیانه تاسیس شد، گفت: امیدوارم این افتتاحیه ها باعث رشد بیمه‌های عمر شود.

وی ادامه داد: کنترل، نظارت و پایش بیمه های عمر بسیار حساس و حیاتی تر از سایر رشته‌های دیگر است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه‌های عمر در سبد دارایی بیمه‌های دنیا حرف اول را می‌زند، متأسفانه ما نتوانستیم توفیقی در این باره داشته باشیم.

همتی تاکید کرد: با نگاهی به وضع بیمه‌های عمر در دنیا، نشان می‌دهد که حق بیمه آنها از24 تا 80 میلیارد دلار است اما حق بیمه زندگی در ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی در کشور گفت: به نظر من پس از معضل بانک‌ها معضل بلندمدت اقتصاد ما صندوق‌های بازنشستگی هستند و احتمال ورشکستگی آنها زیاد است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه عمر بیش از آنکه یک بیمه فنی باشد یک بیمه سرمایه‌گذاری است.

وی تاکید کرد: سرانه حق بیمه در کشور 100 دلار و بیمه زندگی 13 تا 14 دلاراست، این درحالیست که در کشورهای پیشرفته سرانه‌ بیمه‌های زندگی به 1600 دلار می‌رسد و این نشان می‌دهد که ما باید یک کار اساسی انجام دهیم.

همتی اظهار داشت: من به راه‌اندازی یک شرکت بیمه زندگی به عنوان یک نقطه عطف تاکید داشتم و بیمه های زندگی در کشور ما ضامن توسعه پایدار است.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: حق بیمه‌های ما در رشته زندگی امسال 2600 میلیارد تومان بوده اما با تجهیز بیمه‌های ارزان می‌توان این رقم را افزایش داد.

وی گفت: اتفاقی که در بیمه توسعه افتاد، مردم را نسبت به بیمه‌نامه‌های بلندمدت بدبین کرد، بیمه عمر یک محصول بلند‌مدت است و اگر نتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم، نمی‌توان بیمه عمر فروخت.

همتی افزود: در 9 ماهه امسال فروش بیمه‌ نامه‌های عمر 38 درصد رشد داشته است که این امر بیانگر تمایل مردم به این بیمه هاست.

وی ادامه داد: تداوم فعالیت بیمه‌های عمر در شرکت‌های عمومی دیگر امکانپذیر نیست و باید این بیمه‌ها به طور مستقل به بیمه زندگی بپردازند.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: شرکت های بیمه ای باید از طریق رسانه ها مردم را با انواع بیمه های عمر آشنا کنند.

وی ادامه داد: بیمه های عمر علاوه بر جنبه پس انداز، در هر مقطعی که بیمه شونده فوت کند بازماندگان نیز می توانند از ان استفاده کنند و به نوعی تامین مالی برای بازماندگان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
۰
۰
وقتی كه اختلاس ها در سازمانهای بیمه غوغا می كند وضع بهتر از این نمی شود و گویا مسئولان نظارتی بی اطلاعند.
صمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
نكنه باز هم یكی رئیسی پیدا شداه میخوادصندوق بازنسشگی را...

نیازمندی ها