یکی از مهمترین چهره‌های تئاتر معاصر جهان مهمان محمدصالح علا

«یوجینو باربا» به شبکه 4 می‌آید

پروفسور «یوجینو باربا» کارگردان نامی تئاتر جهان و بنیانگذار گروه معروف «تئاتر اودین» میهمان برنامه "چشم شب روشن" می شود.
کد خبر: ۹۹۷۹۳۶
«یوجینو باربا» به شبکه 4 می‌آید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه چهارسیما: برنامه «چشم شب روشن» در روز یکشنبه 17 بهمن ماه میزبان پروفسور«یوجینو باربا» به عنوان یکی از مهمترین چهره‌های تئاتر معاصر جهان و بنیانگذار گروه معروف «تئاتر اودین» خواهد بود.
«یوجینو باربا» نیمۀ دوم بهمن ماه برای اجرای نمایش و برگزاری چند کارگاه آموزشی پیشرفته، به ایران سفر می‌کند و به همین بهانه دکتر مهرداد رایانی مخصوص مجری کارشناس برنامه "چشم شب روشن" با وی در رابطه با تئاتر اودین به گفتگو می پردازد.
یوجینو باربا کارگردان و نظریه‌پرداز ایتالیایی تئاتر، یکی از شاخص‌ترین افرادی است که نامش با اصطلاحاتی چون "تئاتر تجربی"، "تئاتر آزمایشگاهی" و "تئاتر مردم شناختی" گره خورده است. وی که فعالیت حرفه ای خود در زمینۀ تئاتر را در دهۀ شصت میلادی با دستیاری «یرژی گروتفسکی» آغاز گرده است، نزدیک به 50 سال مدیریت هنری «تئاتر اودین» را بر عهده داشته است و طی این مدت با توسعۀ دیدگاه‌ها و تکنیک‌های خود در تربیت بازیگر و دراماتورژی، به جایگاه شاخصی در تئاتر جهان دست یافته است.
رویکرد ویژه «یوجینو باربا» به «تئاتر بینافرهنگی» و همکاری‌اش با هنرمندانی از ملیت ها و فرهنگ‌های گوناگون در «تئاتر اودین» به آثار او ویژگی چندفرهنگی منحصر به فردی بخشیده است.
«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی، با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها