ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون بودجه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص نیافته و ستاد دریاچه ارومیه به دنبال تخصیص اعتبارات است.
کد خبر: ۹۹۲۰۲۱

عیسی کلانتری در گفت‌وگو با تسنیم با ابراز تاسف از اینکه تاکنون هیچ اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است اظهار داشت: ستاد دریاچه ارومیه به دنبال تخصیص اعتبارات است.دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: سال گذشته ستاد احیای دریاچه ارومیه 300 میلیارد ریال و هفته گذشته نیز همین رقم را برای حل بحران دریاچه ارومیه تصویب کرد اما معلوم نیست که این رقم چه زمانی تخصیص می‌یابد.

کلانتری تصریح کرد: تاکنون تنها 400 میلیارد تومان به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی از صندوق توسعه و از محل آب‌های مرزی به دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

وی از رهاسازی آب از سدهای استان آذربایجان‌ غربی در بهمن و اسفند ماه امسال به سمت دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در فصل زمستان درجه حرارت پایین بوده و عملیات رهاسازی، آب دریاچه را خنک و فرایند تبخیر را کاهش می‌دهد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان شهریور سال آینده بین 350 تا 400 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شود.

وی با اشاره به اینکه پیمانکاران کوچک دریاچه ارومیه به سبب مشکلات مالی کار را تعطیل کرده‌اند گفت: این در حالی است که پیمانکاران بزرگ همچنان مشغول فعالیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها