«جام‌جم» از رقم‌های پیشنهادی برای حقوق کارگران گزارش می‌دهد

دستمزد چقدر از تورم عقب می‌ماند؟

مشاور کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت :بحث منطقه ای شدن تعیین دستمزد برای سال 96 رای نمی اورد چرا که منطقه ای کردن دستمزد می تواند تبعات منفی داشته باشد.
کد خبر: ۹۹۰۶۰۷
تعیین منطقه ای دستمزد رای نمی آورد/سال آینده افزایش دستمزد مناسبی را شاهد خواهیم بود

علی اکبر عیوضی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین پرداختن به بحث هزینه معیشت خانوار را علاوه بر توجه به نرخ تورم در بحث تعیین دستمزد ضروری دانست و اظهار داشت : متاسفانه در سالهای گذشته در تعیین دستمزد کارگران بیشترنرخ تورم ملاک قرار گرفته است، درحالیکه بر اساس ماده 41قانون کارعلاوه بر مولفه تورم برلزوم توجه به هزینه معیشت و حداقل های زندگی یک کارگر نیز تاکید شده است . خوشبختانه امسال در جلسات بررسی دستمزد بحث معیشت کارگران نیز مد نظرقرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه شورای عالی کار برای سال 96 درتعیین دستمزد توجه به معیشت کارگران راهدف گذاری کرده است گفت :امید می رود با تعاملی که با دولت می شود بتوان یک افزایش دستمزد مناسب و قابل قبولی رابرای سال آینده شاهد باشیم.

عیوضی تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و پایین بودن قدرت خرید کارگران ؛ شاخص معیشت کارگران بر مولفه تورم درتعیین دستمزد اولویت دارد و دولت هم مصمم است که دستمزدها را با توجه به معیشت کارگران لحاظ کند و امیدواریم پایان سال 95 و دردولت یازدهم دستمزدهایی که برای سال آینده تعیین می شود بر اساس معیشت و قدرت خرید کارگران باشد.

با توجه به جلسات کارشناسی برگزار شده با حضور شرکای اجتماعی در شورای عالی کار از جمله نماینده کارفرمایی هم به این نتیجه رسیدیم که هر میزان قدرت خرید کارگران تقویت شود باعث خواهد شد که خرید کالاهای داخلی نیز افزایش یابد که این خود منجر به رونق تولیدات خواهد شد .

به گفته این نماینده کارگری ، طی سال‌های سخت تحریم و رکود اقتصادی کارگران مدام با وعده و وعید صبر کرده‌اند و اکنون وقت آن رسیده که بخش دولتی و خصوصی تمام توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران به‌کار ببندند. برای همین جامعه کارگری توقع دارد اجرای برجام و تغییر در سطح روابط خارجی تاثیر مثبتی بر شرایط کار و اقتصاد داخلی بگذارد.

عیوضی با توجه به اینکه هدف دولت رونق ،تغییر و تحول در اقتصاد است، افزود: افزایش مزد کارگران یکی از بحث‌هایی است که می‌تواند در زمینه رونق اقتصادی کمک فراوانی به برنامه‌های دولت بکند و برای همین انتظار داریم که روند این کار از سال 96 عملیاتی شود.

سیما رادمنش- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
دستمزد بالا یه خوابه برای ما كارگرا ما همیشه باید كارگر و گرسنه و شرمنده زن و بچمون باقی بمونیم .
كارگر بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
ما به همان 10 درصد راضی هستیم.
كارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
تو از طرف خودت حرف بزن نه از طرف ما و بگو من نه ما . نفوذی نیستی ؟؟؟؟
Ghost
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
هر سال همین چیزا رو میگن اما نتیجه ش میشه (فووووقش حقوق 10 درصدی) كو گوش شنوا؟؟!!! خودشون كه ماهی خداتومن حقوقشونه كجا از جیب كارگر خبر دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
كارگروكارمند امروزكسی نیست كار بلد نباشه ، هستند كسانی كه دارند با مدرك كارشناسی و ارشد با حقوق ناچیز زندگی می كنند، (بیكاران جای خود ) یك افزایش حقوق آخر سال با این همه كار كارشناس شان و اتاق فكرو جلسات متعدد، نتیجه كل هرچه خودشان گفتند همان خواهد بود، ولی چقدر راحت برای یك مدیر.... حقوق پانزده و یا بیشتر تصویب میكنند، (واقعا خسته نباشید اقایان كارشناس ومدیر )
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
به همین خیال باش وعده سر خرمن چون انتخابات ریاست جمهوری نزدیك
كارگر
Iraq
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
عزیزان جام جم، بخاطر خدا به مسئولین و دست اندركاران تعیین دستمزد كارگران كشور
اطلاع رسانی بفرمائید كه طی این چند سال آنقدر سطح اقتصادی و معیشت كارگران، سیر قهقرایی پیموده كه بنده با 25 سال سابقه خدمت(بعنوان كارشناس ارشد) با دارا بودن سه فرزند دانشجو و دانش آموز، بدلیل رعایت اصول اخلاقی و انسانی و اسلامی و... هم اینك ساكن مسكن مهر هستیم و بناچار بعنوان جایگزین گوشت قرمز و سفید و... مجبور هستیم گردن مرغ بخریم و برای تغذیه اصلی،خانواده استفاده نمائیم/ فلذا تمنا دارد در راستای بهبود سطح معیشت كارگران و خانواده هایشان، با افزایش حقوق مورد انتظار كارگران(كه در آن تورم واقعی-معیشت خانواده ها-جبران عقب ماندگی ها و وضعیت اسف بار معیشت-رفاه-سالم سازی جامعه و...توجه شده باشد)اقدام فرمایند چرا كه كارگران بعنوان قشر ضعیف و زحمت كش جامعه، از گستردگی خاصی برخوردار هستند و اگر سطح معیشت و زندگیشان بهبود نیابد قطعاً موجبات گسترش ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی و... میشود و تداوم این وضعیت بحرانی باعث میشود از منظر ملی و الهی و... مسئول و پاسخگو باشند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
چقدر زیبا هر سال شروع میشه از حق به جانب بودن كارگرها و همه هم تایید می كنند و بعد از آخر سر ختم میشه به 100 یا 200 تومان اضافه . این حرفها دیگه برای ما تكراریه برید یك فكر دیگر بكنید چون از شما خیری نیست .
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
۰
۰
كاش اونقدر داشته باشیم كه اگه یكی زنگ زد گفت واسه شام میایم خونه تون استرس نداشته باشیم كه ای خدا چیكار كنیم! همین. حالا هی جلسه بزارید و وعده و وعید و فلان و بهمان . سال به سال داره سخت تر میشه 5 ساله ازدواج كردم هنوز بچه دار نشدیم به همه گفتیم مشكل پزشكی داریم، رومون نمیشه بگیم تو خرج زندگی خودمونم موندیم حالا ....
درد زیاده و گوش شنوایی كه واقعا دلش بسوزه و بخواد كاری انجام بده كم ....
یه كارگره فوق لیسانسه
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
الهی به خدا ما هم مثل شما هستیم

نیازمندی ها