با وجود پیشرفت‌هایی که در دهه اخیر در سیستم‌های ارتباطی همراه شاهد بوده‌ایم، خطوط تلفن ثابت همچنان پرکاربرد‌ترین وسیله ارتباطی است.
کد خبر: ۹۸۹۳۱۵
نکاتی برای خرید بهتر تلفن بی‌سیم

به همین علت گوشی‌های تلفن ثابت رومیزی - بی‌سیم ـ هنوز بازار پررونق خود را حفظ کرده است لذا اطلاعات این بازار و معرفی نکات خرید در آن جذاب است.

از این‌رو با هم سری به بازار تلفن‌های ثابت بی‌سیم می‌زنیم که شاید این روزها بیش از برادران رومیزی‌شان مورد عنایت مصرف‌کنندگان باشد.

عوامل اصلی انتخاب

بیشتر فروشندگان هنگام مراجعه افراد برای خرید گوشی‌های تلفن ثابت بی‌سیم، بیشتر به معرفی آپشن‌ها می‌پردازند.

هر چند آپشن خوب است، اما قبل از آن باید به برخی عوامل بنیادین توجه کنید؛ عوامل بنیادینی چون استحکام گوشی هنگام ضربه دیدن (که برای تلفن‌های بی‌سیم تقریبا اجتناب‌‌ناپذیر است)، عمر باتری و میزانی که گوشی می‌تواند دور از شارژرش بماند و برد تلفن در درون منزل یا خارج از آن در این راستا مهم است.

همچنین برخی گوشی‌های بی‌سیم دارای چند گوشی بوده که ممکن است هنگام خرید به شما توصیه شود. اما بدانید به دلیل اختلالات فرکانسی و تداخل‌ها، دست‌کم در تهران و شهرهای بزرگ استفاده از آن چندان توصیه نمی‌شود.

در بازار، برند پاناسونیک که بیشتر ساخت چین یا مالزی است، موجود و سهم اصلی بازار را داراست.

علاوه بر این زیمنس حضور خوبی در بازار تلفن دارد و سپس نوبت مارک‌های متفرقه می‌رسد که سهم کمتری از بازار را در اختیار دارد. البته این روزها خرید از وبسایت‌های مجازی نیز با توجه به تخفیف‌هایی که دارند، توصیه می‌شود؛ زیرا آنها علاوه بر گارانتی و قابلیت تعویض فوری محصول، امکان مقایسه را نیز به شما می‌دهد. اما اگر می‌خواهید حضوری خرید کنید در تهران به خیابان جمهوری بروید.

شماره‌انداز

حالا نوبت بررسی آپشن‌های تلفن‌های بی‌سیم خانگی است. اغلب گوشی‌هایی که دارای صفحه نمایش هستند، شماره‌انداز یا کالر آی‌دی دارند اما ظرفیت حافظه، در مدل‌های مختلف متفاوت است.

با استفاده از این قابلیت می‌توان تمام تماس‌های ورودی را کنترل کرد. باید توجه داشت که محصول تولیدی حتما باید با سیستم مخابراتی کشور ایران منطبق باشد.

به‌طور کلی سیگنال نمایشگر در دو نوع (FSK) و (DTMF) از سوی مخابرات به نمایشگر مشترکین ارسال می‌شود.

اگر محصول خریداری شده قابلیت پشتیبانی هر دو نوع سیگنال را نداشته باشد، امکان دارد در بعضی از نقاط کشور شماره تماس‌گیرنده نمایش داده شده و در برخی نقاط نمایش داده نشود. این امر در گوشی‌های رومیزی هم صادق است.

پس حتما هنگام خرید از فروشنده سوال کنید که آیا این گوشی توانایی پشتیبانی هر دو نوع سیگنال مخابراتی در ایران را دارد یا خیر. البته مبدل‌هایی در بازار موجود است که می‌تواند سیگنال را تبدیل کرده و در نقاطی که گوشی فاقد نمایشگر است امکان نمایشگر را فعال کند. اما ممکن است همیشه قابل کاربرد نباشند.

شمارنده تماس و پیغام‌گیر

تعداد تماس‌های ذخیره شده در صورت نبودن برای شما به نمایش گذاشته می‌شود. علاوه بر شماره‌هایی که شما پاسخ نداده‌اید، می‌توانید لیستی از آخرین تماس‌های ورودی و خروجی را در این لیست مشاهده کنید.

همچنین برخی گوشی‌های بی‌سیم دارای ویژگی ذخیره‌سازی پیام‌های صوتی یا منشی تلفنی است؛ قابلیتی که در منشی گویا وجود دارد پخش صدای همزمان یا call screen است. این امکان به شما فرصت می‌‌دهد مادامی که تماس‌گیرنده مشغول گذاشتن پیغام در صندوق صوتی شماست، پیغام او را گوش کنید.

تنظیم روی حالت شب

با تنظیم بر روی حالت شب می‌توانید صدای گوشی را در ساعات شب قطع کنید. این قابلیت در مکان‌هایی که کودک خردسال یا فرد سالخورده‌ای حضور دارد، مناسب است؛ چراکه گوشی به صورت هوشمند در ساعاتی از شب در حالت سکوت قرار می‌گیرد.

بهمن موسوی - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها