پیامک‌های جدیدی در روزهای گذشته تحت عنوان حذف یارانه به برخی خانوارها ارسال شده است که بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که این خانوارها در صورت معترض بودن باید پس از حذف، مستندات درآمدی برای ادامه واریز یارانه ارائه کنند.
کد خبر: ۹۸۷۳۷۷
جزئیات پیامک‌های جدید حذف یارانه‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه که طبق قانون باید براساس بانک‌های اطلاعاتی دقیق صورت پذیرد وارد فاز تازه‌ای شده است و بر همین اساس علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین اقدامات برای این رویداد را تشریح کرد.

ربیعی گفت: برای سه گروه پیامک حذف یارانه ارسال شده است چرا که طبق اطلاعات موجود، حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.

گروه‌هایی که پیامک حذف یارانه در ماه‌های اخیر را دریافت کرده‌ند، باید مستندات و مدارک لازم خود را برای اثبات نیازمندی خود برای دریافت یارانه را اعلام کنند. به طوری که نشان دهد در آینده با توجه به دارایی‌ها و میزان درآمد خود، یارانه‌اش تداوم یابد.

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که یارانه افرادی که پیامک برایشان ارسال شده، در آینده حذف خواهد شد و پس از آن خانوارهای مدنظر باید در صورت اعتراض، مدارک خود را ارائه کنند تا با بررسی آن، نتایجش اعلام شود.

معمولاً یارانه نقدی خانوارهایی که در سال‌های گذشته حذف شده است، با مراجعه به سایت yaraneh10.ir نسبت به دلایل حذف آگاه می‌شدند که از این پس هم روال آن به همین صورت خواهد بود.

پس از ثبت اعتراض، در این سایت طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، ظرف 30 تا 40 روز با خانوارها تماس گرفته شده و درباره تداوم واریز یارانه یا حذف قطعی آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون بیش از 4 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه خط خورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
۰
۰
عجب فرمایشی میفرمایند؟؟؟؟مگه قرارنبود بخاطر گران شدن حامل های انرژی (اب و برق و گاز و بنزین و....)پولشو به مردم بدهند؟؟یادمه اونموقع اقایون میگفتند كه یارانه رو از حامل ها بر میداریم پولشو به خودتون میدیم و هر وقت كه این حامل ها گران شد به یارانه هم اضافه میشه و با این حرفها مردم همیشه در صحنه رو قانع كردن و یك شبه بربری از 50تومن به 300تومن رسید و بنزین و ..... اونوقت ها صحبت از پردر آمد وكم درآمدنبودومیگفتن حق همه اس . گذشت و گذشت همه چی گرون وگرونتر شد ومقدار یارانه بیشتركه نشد هرروز یه نقشه برای قطع كردنش كشیدند و بماند كه یك ماه هم این وسط گم شد ، حالاشركت گاز در اردبیل اومده تعداد ماههای سرد در سال را كم كرده ینی قبلا كه برا 6 ماه سرد یارانه میداده دیگه نمیده و همه فیشها بالای 100هزار تومنه . وخیلی از خونه ها بخاطر پرداخت نكردن قبض، گازشون قطع شده تو بازار دوباره بخاری هیزمی اومده ومردم ناچار برای نمردن از سرما تلاش میكنند ، تواین شرایط هر روز با خبر قطع یارانه تن مردم را میلرزانند مگه یارانه برای كم در امدها بود؟؟؟برا كم در امد ها كمیته امداد امام و بهزیستی بود . یارانه حق مردم هست وباید به همه پرداخت شود . میترسم روزی كنتوری بر دوش پر درآمدها ببندندكه چون پول داری باید پول اكسیژن هم بدی . البته چنین تلقی نشود كه من پول دارم نه من هم مث شمام ولی با این كارا مخالفم و میتونن اگه یكی در امدش زیاده مالیات زیاد بگیرن و..... ولی سراغ اونا نمیرن وبه نظرشون راحت ترین كار قطع كردنه
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
۰
۰
دولت و مسئولان مملكت دارند بر خلاف قول ها و گفته های خود عمل می كنند و از اعتماد مردم سوء استفاده می كنند . در ابتدای كار قضیه این نبود و حرف این بود كه با افزایش قیمت حامل های انرژی سهم پرداخت یارانه افراد هم افزایش پیدا كند یعنی اینكه افراد یا سرپرستان خانواده خود شان مصرف را مدیریت كنند حالا دولت و مسئولان ساز دیگری دارند می زنند . من صادقانه دارم می گویند در كوچه و خیابان و در اتوبوس و تاكسی مردم دارند از بد قولی ها و بدعهدی های دولت و مسئولان سخن می گویند .

نیازمندی ها