مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز آبی دریاچه ارومیه 13 دی سال 95 در مقایسه با روز مشابه سال قبل، 30 سانتیمتر افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۵۶۴۳
آب دریاچه ارومیه 30سانتی متر افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، فرهاد سرخوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در زمان حاضر تراز آبی این دریاچه به 1270.55 متر رسیده است، افزود: این تراز در هفته گذشته 1270.54 متر بود.

وی با بیان اینکه 173 طرح برای احیای دریاچه ارومیه در حال انجام است، اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه 44 طرح را شناسایی کرده و در اولویت قرار داده است.

وی لایروبی رودخانه ها، انجام مطالعه دشت زرینه رود، مجهز کردن اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار، اصلاح الگوی کشت، انتقال آب از سد کانی سیب و تلاش برای اتمام مراحل احداث تصفیه خانه ارومیه و گلمانخانه را از مهمترین طرح های این عنوان کرد و گفت: افزایش تراز آبی دریاچه نشان دهنده موفقیت این ستاد در بحث احیای دریاچه ارومیه است و این موفقیت های ادامه دارد.

سرخوش با بیان اینکه طی سال گذشته میزان پرت آب در رودخانه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه 32 درصد بود، گفت: امسال پس از اجرای لایروبی رودخانه ها، میزان پرت آب در رودخانه های حوزه آبریز دریاچه ارومیه، به 15 درصد کاهش یافت.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ستاد احیا در تلاش است تا میزان پرت آب در رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به صفر برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها