عجیب ترین خودروهای سال 2016 را ببینید

رانندگی با عینک و خودروی بدون در ! +عکس

در سال ۲۰۱۶ میلادی نوآوری صنعت خودروسازی همچنان ادامه یافت. اتومبیل برای معلولان، ون های ارسال محموله و انواع پهپادها در این سال رونمایی شدند.
کد خبر: ۹۸۲۹۰۵
رانندگی با عینک و خودروی بدون در ! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هر روز خودروها بیش از پیش به کامپیوترها شبیه می شوند. بحث نوآوری در طراحی و ساخت خودرو فقط مربوط به پیشرفت فناوری اتومبیل های خودران نیست چون خودروسازان می دانند، اتومبیل های نسل جدید باید هوشمند باشند و علاوه بر آن استفاده آسان از آنها عامل مهمی به شمار می آید البته بسیاری از این فناوری ها را می توان در طرح های اولیه خودروسازان سراسر جهان دید.

در همین راستا نگاهی به جالب ترین فناوری های صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۶ میلادی داریم:

نخستین راننده معلول پشت فرمان اتومبیل خودران

یکی از رانندگان مسابقات اتومبیل سواری که از گردن فلج شده بود، به کمک شرکت Arrow Electronics در Corvette Z۰۶ مدل ۲۰۱۶، توانست دوباره رانندگی کنند.

سام اشمیت راننده حرفه ای مسابقات اتومبیلرانی که در یکی از مسابقات، از گردن فلج شده با استفاده از یک عینک آفتابی می تواند رانندگی کند.

شرکت Arrow Electronics در خودروی Corvette Z۰۶ مدل ۲۰۱۶ این فناوری را فراهم کرده است.

در حقیقت این عینک مجهز به حسگرهای ردیابی حرکت است که قابلیت تعویض دنده خودرو را دارد.

هنگامیکه اشمیت سرش را تکان می دهد حسگرها اطلاعات را به کامپیوتری که در خودرو نصب شده ارسال می کنند و همزمان کنترل چرخ های خودرو را به دست می گیرند.

همچنین اشمیت می تواند با دمیدن یا مکش یک نی که به عینک متصل است، سرعت خودرو را کنترل کند. او در این اواخر توانست گواهینامه خودروی خودران در ایالت نوادا آمریکا را دریافت کند و به این ترتیب در خیابان های معمولی تردد کند.

آزمایش تاکسی های خودران اوبر

اوبردر پیتسبورگ آمریکا نخستین برنامه تاکسی های خودران را اجرا کرد. به این ترتیب عده معدودی از افراد می توانند شیوه کارکرد این نوع خودروها را از نزدیک ببینند. البته این در حالی است که اتومبیل های خودران هنوز در وضعیت آزمایشی هستند اما در این شهر مردم عادی برای نخستین مرتبه می توانند از خدمات تاکسی های خودران استفاده کنند.

پس از این آزمایش، شرکت اوبر برنامه آزمایشی دیگری در سان فرانسیسکو نیز افتتاح کرد که البته چندان خوب پیش نرفت. هر دو این برنامه های آزمایشی گامی مهم در استفاده از این فناوری در آینده به حساب می آیند.

آئودی چراغ سبز را به راننده اطلاع می دهد

بعضی از خودروهای آئودی از جمله A۴، Q۷ که پس از ژوئن ۲۰۱۶ ساخته شده اند، مجهز به دستگاه تایمری هستند که دقیقا به راننده اطلاع می دهد چراغ راهنمایی و رانندگی چه زمان سبز می شود.

شرکت آئودی برای دستیابی به این فناوری حدود هزار چراغ راهنمایی و رانندگی شهری در ایالت نوادای آمریکا را با خودروهایش مرتبط کرده تا سیستم V۲I را به وجود بیاورد.

این خودروساز جهانی تصمیم دارد این سیستم را در ۲۰۱۷ میلادی در شهرهای دیگر دنیا نیز اجرا کند.

خودروی ضد گرمای تسلا

آخرین آپدیت نرم افزاری شرکت تسلا مربوط به بدنه ضد گرمای خودرو است تا به این ترتیب کودکانی که در خودرو می مانند گرما زده نشوند.

این ویژگی به صاحب خودرو کمک می کند تا از گرمازدگی کودکان و حیوانات داخل خودرو جلوگیری کند.

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا این قابلیت را ویژگی محبوب خود خواند که در آپدیت نسخه ۸.۰ ارائه می شود البته شاید این ویژگی چندان پیچیده به نظر نیاید اما بسیار کارآمد است و برای خانواده های گزینه مفیدی به حساب می آید

مینی ون صاحبش را می شناسد

طرح اولیه Mini Vision در آینده ساخته خواهد شد. ایده اصلی این طرح شراکت در خودرو به جای خرید است.

یعنی هنگامیکه فرد به خودرو نیاز داشت در اختیار اوست اما در زمان های دیگر افراد مختلف از آن استفاده می کنند.

به طور طبیعی عدم مالکیت خودرو به معنای از دست دادن بخشی از ویژگی هایی است که برای راننده به طور شخصی مهم است اما «مینی ون» می تواند صاحب خود را شناسایی کند و به وسیله نمایش نور و تصویر به او خوشامد بگوید سپس درها برای او باز می شود. این ویژگی کوچک نشان می دهد چگونه خودروسازان بزرگ مشغول ایجاد روشی هایی هستند تا ایده اشتراک خودرو برای افراد ملموس تر شود.

تهویه طبیعی در خودروهای رنو

این طرح اولیه خارق العاده شامل دریچه های تهویه شش ضلعی روی کاپوت(درروی موتور) خودرو است که بالا و پایین حرکت می کنند تا هوا به داخل اتومبیل جریان یابد.

طرح اولیه Trezor توسط رنو در فرانسه ساخته شده، علاوه براین تهویه ویژگی های جالب دیگری نیز دارد، مانند بخش چمدان و بار در خودرو که در جلوی خودرو قرار گرفته تا راننده فضای کافی برای وسایل خود داشته باشد.

تحویل محموله های پستی با ون و پهپاد

طرح اولیه خودروی Vision Van مرسدس بنز بخشی از یک سرمایه گذاری ۵۶۲ میلیون دلاری این شرکت طی پنج سال آتی است تا شبکه ای از ون های تمام الکتریک و پهپادها برای خدمات تحویل محموله ها را خلق کند.

بخش بار این ون به طور کامل خودکار است. به عبارت دیگر می تواند بار را قبول کرده و هنگام نزدیک شدن به محل تحویل به راننده هشدار دهد.

سپس بار را به سمت دریچه ای در سقف ون نزدیک می کند و یک پهپاد پس از دریافت آن به سمت مقصد حرکت می کند.

هنوز مشخص نیست این ون چه زمانی به طور واقعی ساخته می شود اما در هرحال تمایل مرسدس برای ایجاد انقلاب در صنعت حمل و نقل بار خارق العاده است.

«میباخ» مجهز به چند صفحه نمایش اطلاعات

برخی از خودروسازان مشغول آزمایش صفحات نمایش اطلاعات و سرگرمی در خودروها هستند و تصمیم دارند کابین خودرو را به فضای آینده نگرتر تبدیل کنند.

در این زمینه میباخ واقعا طرح های خارق العاده ای دارد. مرسدس برای این مدل خودرو، بانکی از صفحات دیجیتال در بخش های مختلف کابین تدارک دیده که شامل شیشه های پنجره نیز می شود. به این ترتیب باید با صفحات نمایشی حجیم در آینده نزدیک خداحافظی کرد.

اتومبیل خودران رولزرویس با تلویزیون OLED

فضای داخلی طرح اولیه رولز رویس Vision ۱۰۰ مانند نمایشگاهی از انواع فناوری های مختلف برای اتومبیل های خودران آینده است.

چون در این طرح اولیه نیازی به راننده نیست، کل فضای داخل به دو صندلی اختصاص یافته که مانند کاناپه هستند.

روبروی آن نیز یک تلویزیون OLED قرار دارد. این طرح اولیه خودروسازان را تشویق می کند خلاقیت بیشتری در فضای داخی به کار بگیرند.

خودروسازان مختلف ایده های متفاوتی را برای اتومبیل های خودران به کار گرفته اند. مثلا در یکی از این طرح های اولیه صندلی های جلو رو به شیشه عقب ماشین طراحی شده اند.

خودروی بدون در United Nude

طراحان یک تولیدی کفش به نام United Nude پنج سال زمان صرف تولید طرح اولیه این خودروی الکتریکی خارق العاده کردند.

در این طرح اولیه هیچ دری وجود ندارد بنابراین کل بدنه به طور خودکار بالا می رود تا راننده بتواند وارد خودرو شود البته در داخل خودرو نیز به همین میزان عجیب است. بالاترین سرعت این خودرو ۳۱ مایل است.

لکسوس UX بدون آینه بغل با صندلی های عجیب

صندلی های این طرح اولیه لکسوس از شبکه باندهایی تشکیل شده اند. هنگامیکه راننده مدت زمان زیادی را پشت فرمان وروی این صندلی می نشیند، به راحتی می تواند وزن بدن خود را تثبیت کند و همزمان حرکات سر راننده نیز راحت تر انجام می شود.

به نظر می رسد لکسوس تصمیم دارد طرح های سنتی صندلی ها را تغییر دهد و در کل فضای داخلی خودروهایش را متحول کند.

همچنین این طرح اولیه که در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شد، به جای آینه های بغل دارای دوربین است.

این خودروساز ژاپنی در ژوئن ۲۰۱۶ میلادی اجازه ساخت و فروش خودروهای بدون آینه را دریافت کرده است. به این ترتیب ژاپن یکی از نخستین کشورهایی خواهد بود که این فناوری را به واقع اجرا می کند.

چرخ های نامریی Vision Next ۱۰۰ بی ام دبلیو

این طرح اولیه شرکت بی ام دبلیو انواع مختلف ویژگی های نوین را دارد اما جالبترین فناوری آن مربوط به چرخ های خودرو است زیرا آنها جزیی از بدنه اتومبیل هستند! بنابراین هنگام گردش و دنده عوض کردن حرکت چرخ های خودرو بسیار زیبا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
فقط پراید با آپشن آنتن سقفی
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
سال 1410 پراید با آپشن سانروف

نیازمندی ها