وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در اجلاس روز گذشته ایران، ترکیه و روسیه بر احترام بر حاکمیت و تمامیت ارضی، وحدت ملی سوریه و جلوگیری از انشقاق تاکید شد و سه کشور اذعان داشتند که راه حل سوریه سیاسی است.
کد خبر: ۹۸۱۰۸۷
تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و حل مشکل سوریه از طریق سیاسی

به گزارش جام جم آنلاین، محمدجواد ظریف قبل از سفر منطقه ای رییس جمهور به سه کشور ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در فرودگاه مهرآباد و در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در دو ماه قبل نیز در اجلاس سه جانبه ای در مسکو با آقای لاورف مذاکراتی انجام و مقرر شد با ترکیه اجلاس مشترک داشته باشیم تا درباره سوریه هماهنگ عمل کنیم.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه با دیدگاه کوته‌بینانه به دنبال گزینه نظامی درقبال بحران سوریه هستند که در نشست مسکو، این دیدگاه محکوم و بر گفتگوهای سیاسی تاکید شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، وحدت ملی و جلوگیری از انشقاق سوریه تاکید شد و سه طرف بر اعمال راهکار سیاسی به عنوان راه حل مسائل این کشور اذعان داشتند.

وی اضافه کرد: درخصوص این هماهنگی با مقامات ترکیه نیز در تهران جلساتی داشتیم و هر سه کشور تلاش می کنند برای آتش بس و کمک رسانی انسان دوستانه بتوانیم گفت و گوهای سیاسی در سوریه داشته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: پیش از این برخی کشورهای منطقه درخصوص مسئله سوریه درپی درگیری و راه حل نظامی بودند که دیدگاه کوته بینانه ای بود ؛ ما تلاش کردیم در اجلاس حمایت از سوریه - راه حل سیاسی - مصوب شود که با مخالفت عربستان به تصویب نرسید.

ظریف با اشاره به صدور بیانیه مشترک در پایان نشست سه جانبه دیروز در مسکو گفت : در این اجلاس بر ضرورت کمک رسانی انسانی به همه مناطق سوریه تاکید شد.

وی افزود : در جامعه بین المللی و کشورهای غربی بیشتر این بحث را مطرح می کردند که گروه های تروریستی تحت فشارند و حمایت ها را به سمت گروه های مسلح می بردند در حالی که مردم کفریا از بیش از دو سال پیش تحت محاصره اند و از طریق هوایی به آنان کمک رسانی می شود.

ظریف همچنین گفت : در این مذاکرات درباره گروه های مسلح برای رسیدن به راه حل پیشنهادی دادند در حالی که ایران چهار سال پیش موضوع آتش بس را مطرح کرده بود که این موضوع برای تصمیم گیری در جلسات بعدی پیگیری می شود و امیدواریم به نتیجه برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها