مرحله مهمی از روند تحقیق و توسعه در دستور کار قرار گرفت

تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای نسل پیشرفته IR-8

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: اگر قرار بر بازگشت به موقعیت قبل از اجرای برجام باشد سرعت بازگشت ما حیرت انگیز خواهد بود.
کد خبر: ۹۸۰۷۴۳
کمالوندی : سرعت بازگشت هسته‌ای حیرت آور خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز کمالوندی امروز در نشست خبری گفت: همه مسائل برای بازگشت هسته ای بررسی و تمرین شده است و برای هر شرایطی اماده ایم.

وی افزود: در سرعت بازگشت ما هیچ تردیدی نکنید ، هزاران سانتریفیوژ می تواند بازگردد و سطح غنی سازی به 20 درصد به سرعت بالا رود .

کمالوندی اضافه کرد: استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد وضعی ایجاد نشود که به این سمت برویم بلکه به سمت تقویت برجام برویم و موانع پیش روی ان برداشته شود.

گازدهی به سانتریفیوژ نسل هشت تا چند هفته آینده

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از تزریق گاز یو.اف.6 به نسل هشتم سانتریفیوژها آر.آی.8 تا چند هفته آینده خبر داد.

کمالوندی گازدهی یو.اف.6 به این سانتریفیوژ را تحولی مهم دانست و افزود: البته ما جواب این آزمایش را هم می دانیم که نشان می‌دهد در مقابل گاز هم رفتارش طبق پیش بینی های روی کاغذ است.

وی گفت: پس از این مرحله نیز باید این سانتریفیوژها را در آبشارهای مختلف در زمان خودش عملیاتی کنیم که این باید طبق فرایند پیش بینی شده جلو برود اما مطمئناً مسیر شتابان، خوب و بدون هیچ وقفه خواهد بود.

از واکنش ما در مقابل نقض برجام آگاه هستند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی هشدار داد: اگر در قبال نقض برجام قرار بر این باشد که جمهوری اسلامی ایران خشم و غضب نشان دهد حتما اقدام ما شدید خواهد بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب، اگر آنان برجام را پاره کنند، ما آن را آتش می زنیم.

کمالوندی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دستور مطالعه درخصوص پیشران های دریایی می تواند در جلوگیری از ادامه نقض برجام از جانب امریکایی ها بازدارنده باشد، گفت: ما از مدت ها قبل موضوعات را درخصوص برگشت پذیری هسته ای بررسی و جعبه ابزاری از اقداماتمان برای هیئت نظارت بر برجام ارسال کرده ایم.

وی گفت: ما ابزار لازم را به اشکال مختلف به هیئت نظارت بر برجام ارائه کرده ایم آنان می توانستند اقدامات بسیار تندتری هم در دستورکار قرار دهند و اگر لازم باشد جمهوری اسلامی ایران نه فقط به وضع قبل از برجام بازگردد بلکه حتی بسیار پیشتر برود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ممکن است عده ای بگویند بهتر است در همین مقطع برجام را آتش بزنیم اما من در جایگاهی نیستم که در این باره توصیه ای کنم اما تقوا اقتضا می کند هرکس در هر جایگاه اگر اطلاعات کافی ندارد ساکت باشد تا دیگرانی که اطلاع دارند سخن بگویند.

وی افزود: فرض را بر این بگذاریم افراد مطلعی در هیئت نظارت بر برجام تصمیم کنونی را گرفته اند اما اینکه آیا تصمیم شدیدتری در زمان و موقعیت کنونی لازم بود اتخاذ شود باید دانست که همین تصمیم کنونی نیز تاثیر خودش را گذاشت و این در کلام آمانو نیز قابل احساس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
تا بـــــبـــــیــــنــــــــیـــــم و بشنویم
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
به اندازه سرعت افزایش قیمت دلار كه نمیشه ؟!؟!؟!
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
به عمل كار برآید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
شنیدن كی بودمانند دیدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها