استفاده از قرص‌های ضدبارداری نسبتا راه‌حل جدیدی برای جلوگیری از بارداری محسوب می‌شود. مردم هم معمولا تمایلی ندارند که درباره آن‌ها با همدیگر صحبت کنند.
کد خبر: ۹۷۸۰۲۴
استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامتیسم، استفاده از قرص‌های ضدبارداری نسبتا راه‌حل جدیدی برای جلوگیری از بارداری محسوب می‌شود. مردم هم معمولا تمایلی ندارند که درباره آن‌ها با همدیگر صحبت کنند. همین مسائل می‌توانند شرایط لازم را برای شکل‌گیری باورهای نادرست درباره قرص‌های ضدبارداری، به‌وجود بیاورند.
در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین تصورات اشتباه و واقعیت‌ها در این زمینه آشنا می‌شویم. استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.
البته، این ادعا که قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌شوند، دارای پشتوانه علمی است. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را در زنان جوان تا حد کمی افزایش بدهند.
این خطر، پس از قطع مصرف، به وضعیت عادی برمی‌گردد. نکته دیگر این است که عوامل خطر ابتلا به سرطان، با مصرف قرص‌های ضدبارداری بعد از ۳۰ سالگی، تغییری نمی‌کنند. درواقع، اتفاقی که می‌افتد، دقیقا برعکس است. قرص‌های ضدبارداری بعد از ۳۰ سالگی، از زنان در مقابل ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان تخمدان محافظت می‌کنند و خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها