با یک موتور سه سیلندر نصب‌شده در عقب که نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد، رنو توئینگو یک خودروی شهری سریع و چابک است.
کد خبر: ۹۷۶۱۸۷
فسقلی تندوتیز ؛ رانندگی با رنو توئینگو GT

همچنین این خودرو فضای داخلی مناسب و ظاهر جذابی را هم ارائه می‌کند؛ اما در مقایسه با بهترین خودروهای این کلاس، به‌ویژه فولکس‌واگن آپ، توئینگو در سرگرم‌کننده بودن رانندگی، در پس آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما حالا بخش عملکرد بالای رنو یعنی رنو اسپرت که شاهکارهایی مثل مگان 275 تروفی R یکی از هیجان‌انگیزترین هاچ‌بک‌های داغ سال‌های اخیر را ساخته است، وارد عمل شده و هیجان و جذابیت را به توئینگوی کوچک تزریق کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ،‌ این خودرو توئینگو GT نام گرفته و یکی از کم قدرت‌ترین خودروهایی است که تاکنون نشان رنو اسپرت را بر روی درِ صندوق خود داشته است؛ اما این هاچ‌بک کوچک فرانسوی با 110 اسب بخار قدرت و فقط 1000 کیلوگرم وزن، همچنان به عملکرد توجه دارد. توئینگو GT در 9.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

رنو اسپرت بر روی شاسی توئینگو هم کار کرده است به‌گونه‌ای که کمک‌فنرها 40 درصد سفت‌تر شده، ارتفاع خودرو 2 سانتیمتر کاهش ‌یافته و ضخامت میلهٔ آنتی رول جلو هم افزایش پیدا کرده است. همچنین مهندسین رنو اسپرت در تلاش برای سرگرم‌کننده‌تر کردن GT نسبت به نسخه‌های استاندارد، امکان خاموش کردن سیستم الکترونیکی کنترل ثبات را هم فراهم نموده‌اند.

نیروی موردنیاز توئینگو GT از همان پیشرانهٔ 900 سی‌سی سه سیلندر نسخهٔ معمولی تأمین می‌شود که البته توان آن از 90 اسب بخار به 110 اسب بخار افزایش یافته است. برای رساندن هوای بیشتر به موتور نیز در بالای چرخ عقب سمت چپ، روی گلگیر یک دریچهٔ هوای کوچک تعبیه شده است. همچنین رنو اسپرت برای تمایز ظاهری توئینگو GT از دیگر نسخه‌های توئینگو هم اقداماتی انجام داده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی، سر اگزوزهای دوقلو و یک رنگ سفارشی نارنجی اشاره کرد.

توئینگو GT به‌عنوان یک خودروی شهری، کاملاً مجهز است به‌طوری‌که به‌صورت استاندارد از امکاناتی چون تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های اتوماتیک، برف‌پاک‌کن اتوماتیک و کروز کنترل سود می‌برد؛ اما با وجود تمامی تلاش‌های رنو اسپرت، توئینگو GT رانندگی هیجان‌انگیزی ندارد چراکه سواری این خودرو مانند هر خودروی کوچک دیگری است و مانند خودروهای کم قدرت، رانندگی سرگرم‌کننده‌ای ندارد. در کل توئینگو GT با پیشرانه‌ای که در عقبش نصب شده است تا حدودی رانندگی خسته‌کننده‌ای دارد.

ممکن است طرح موتورعقب/محورعقب رنو توئینگو GT به پورشه 911 شباهت داشته باشد اما در این هاچ‌بک کوچک شهری بسیار به ایمنی توجه شده است و به همین دلیل ممکن است یک سال با آن رانندگی کنید و متوجه طرح غیرمعمول قرارگیری پیشرانهٔ آن نشوید. مزیت اصلی قرارگیری موتور در عقب، شعاع چرخ بسیار کم 8.6 متری است که به لطف زاویهٔ فرمان زیادی که بر روی چرخ‌های جلو اعمال شده به دست آمده است.

رنو اسپرت برای ارائهٔ یک توئینگوی سریع بسیار تلاش کرده است اما نتیجهٔ صد درصد نگرفته است چراکه توئینگو GT نتوانسته است ویژگی‌های یک رنو اسپرت کامل را کسب کند و با استانداردهای بالای هاچ‌بک‌های داغ به‌یادماندنی رنو اسپرت فاصله دارد؛ اما بااین‌وجود توئینگو GT یک خودروی شهری تندوتیز، جذاب و مجهز است. همچنین هرچند توئینگو GT سریع‌ترین و بهترین مدل در تیپ‌های مختلف توئینگو است اما با یک سواری خشک، قیمت بیشتر و دینامیک رانندگی بسیار اهلی و معمولی، با یک ماشین اسپرت واقعی فاصله دارد.

مشخصات فنی

Renault Twingo GT 2017
قیمت 13,775 پوند
پیشرانه 0.9 لیتری سه سیلندر توربو
قدرت 110 اسب بخار
گیربکس 5 سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد 9.6 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 5.2 لیتر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فرنود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
۰
۰
از پراید كه خیلی بهتره...درد وبلاشون واس بقیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها