رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار با وزیر انرژی آمریکا، مراتب اعتراض ایران به تمدید تحریم‌ها از سوی کنگره را به اطلاع وی رساند.
کد خبر: ۹۷۵۳۱۷
دیدار اعتراضی صالحی با وزیر انرژی آمریکا درباره تمدید قانون ایسا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا که برای سخنرانی در اجلاس کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای که از پنجم تا نهم دسامبر توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود در وین حضور دارند.

بر اساس این گزارش؛ صالحی و مونیز عصر روز یکشنبه دیدار و گفتگو کردند.

صالحی در این دیدار با اشاره به پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات برجامی خویش که به تأیید آژانس نیز رسیده، ضمن ابلاغ شدیدترین مراتب اعتراض ایران و ابراز نگرانی جدی نسبت به تمدید قانون موسوم به "ایسا" در کنگره آمریکا و تأکید بر حق جمهوری اسلامی برای هرگونه واکنش مقتضی، خواستار پایبندی آمریکا به تعهدات برجامی خود خصوصاً جلوگیری از اجرایی شدن این قانون شد.

گفتنی است؛ در این دیدار، ارنست مونیز ضمن تأکید بر اینکه اعتراض ایران را به رییس جمهور آمریکا منتقل خواهد کرد، افزود: دولت ایالات متحده به برجام پایبند خواهد بود و رییس جمهور این کشور با استفاده از اختیارات خود، کماکان جلوی اجرای تمام بخش‌هایی از این قانون که مطابق با برجام نبایستی اجرا شوند را خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
اوه . چه اعتراضی سختی . امریكا هم الان میترسد و تحریمها را لغو میكند
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
۰
۰
حداقل آمریكایی ها به صالحی نگفتند سیمان روی تو می ریزیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها