دور یک میز چهارشنبه 10 آذر در گفت و گو با سعیده فتحی بسکتبال نویس و اکبر ملک مربی سازنده بسکتبال به بررسی موضوع مهلت فدراسیون جهانی به بانوان بسکتبالیست پرداخت.
کد خبر: ۹۷۴۵۳۵
کم کاری فدراسیون بسکتبال دربخش بانوان

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، وزیر ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی بسکتبال خواستار فراهم آوردن شرایط حضور بانوان مسلمان در مسابقات بین المللی شد.
سعیده فتحی بسکتبال نویس در این باره گفت: سلطانی فر وزیر جدید ورزش در اولین جلسه خود با رییس فدراسیون بسکتبال درباره موضوع بانوان صحبت کرد و با ارسال نامه ای به فدراسیون جهانی خواستار تمدید مهلت، برای مشخص شدن حضور بانوان بسکتبالیست با حجاب اسلامی در میادین بین المللی شد. این کار وزیر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: در این مدت که فدراسیون جهانی به ایران مهلت داده بود تا اقداماتی در راستای اثبات حجاب در بسکتبال بانوان انجام دهد، فدراسیون کاری انجام نداد. شاید این ذهنیت که فیبا در هر صورت با ایران مخالفت می کند مانع از انجام هر کاری شد. اما لازم بود فدراسیون بسکتبال حداقل یک تورنمنت چندجانبه با حضور کشورهای اسلامی برگزار می کرد تا می توانست حرف خود را به فدراسیون جهانی اثبات کند. مسئولان ما فعل خواستن را صرف نکردند.
اکبر ملک مربی سازنده بسکتبال اظهار داشت: قوانین فیبا در پوشش خانم ها و آقایان بسیار سخت گیرانه است. اما این که ما برای پیشبرد اهداف خودمان دست روی دست بگذاریم اصلا چیز خوبی نیست. حداقل آن است که می توان تلاش کرد و اگر نتیجه نداد، از خود راضی هستیم که تلاش کرده ام.
ملک افزود: تغییر قوانین نیازمند پویش مردم و همکاری های همه جانبه است تا بتوان بانوان بسکتبالیست را خوشحال کرد.
دور یک میز هر شب ساعت 21:05 با اجرای محسن ابوفاضلی تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها