در آستانه انتشار تازه ترین آلبوم

«دنگ شو» قطعه «چی‌زی» را منتشر کرد

مدیر برنامه‌های دنگ‌شو با بیان اینکه اصل ثابت دنگ‌شو «تغییر» است، گفت: ما قرار نیست چیزی را به مخاطب تزریق کنیم. کانسپت و خط فکری دنگ‌شو مشخص است و ما قرار نیست از ایران برویم اما اگر نتوانیم کار کنیم؛ مجبور می‌شویم از ایران برویم. بالاخره در دنیای به این بزرگی جایی هست که بتوانیم در آنجا کار کنیم.
کد خبر: ۹۷۰۷۷۱
خواننده‌های دنگ‌شو تاریخ مصرف ندارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایلنا ایده تشکیل گروه موسیقی دنگ‌شو در سال ۱۳۸۳ با نگرش تازه‌ای به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی به سرپرستی طاها پارسا و رضا شایا شکل گرفت و در سال ۱۳۸۵ با کامل شدن ایده‌ها و ثبت‌ رسمی؛ «دنگ‌شو» به عنوان یک گروه موسیقی فعالیت‌های خود را آغاز کرد. این گروه اگرچه با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده اما امروز یکی از موفق‌ترین گروه‌‌ها در ژانر موسیقی ترانه‌های فولکلور با ویرایش امروزی‌ست.
دنگ‌شو را امروز دنبال کنید


میلاد باقری (خواننده دنگ‌شو) با اشاره به اینکه گروه دنگ‌شو در مدت ده سالی که از آغازش می‌گذرد دچار تغییر و تحول شده است،‌ اظهار کرد: از زمانی که گروه شکل گرفته تاکنون شاید خوانندگان و نوازندگانی همراه گروه بودند که امروز نیستند و این گروه در این مدت با ممنوع‌الکاری‌هایی مواجه شده اما هیچ‌گاه ناامید نشده و همچنان به کار خود ادامه داده است.

او ادامه داد: دنگ‌شو در این مدت تلاش کرده و باتوجه به همه سختی‌ها و محدودیت‌ها فعالیت داشته و تا امروز آن را ادامه داده. تا آنجا که می‌توانم بگویم امروز باید دنگ‌شو را دنبال کنید و در گذشته نمانید.

خواننده گروه دنگ‌شو با بیان اینکه برای خلق یک اثر همه چیز لحظه به لحظه پیش می‌رود، گفت: شاید در گروه‌های دیگر اینگونه باشد که وظیفه هر فرد در گروه مشخص است اما در بند ما اینطور نیست و ما همه باهم پیش می‌رویم و برای تولید یک تِرَک از ایده‌های همه گروه‌ استفاده می‌شود.

باقری ادامه داد: کار با گروه دنگ‌شو به من به عنوان خواننده این فرصت را می‌دهد تا فعالیت فکری خود را نیز داشته باشم اما در گروه‌های دیگری که در گذشته فعالیت داشتم تنها یک اجراکننده اثر بودم درحالی‌که در دنگ‌شو امتیازاتی ازجمله بروز خلاقیت را دارم. ما در دنگ‌شو یک فعالیت گروهی داریم.

خواننده‌های دنگ‌شو تاریخ مصرف ندارند

سیدعلی میرمحمدی (مدیر برنامه‌های دنگ‌شو) درباره جدایی خوانندگان این گروه در گذشته نیز گفت: این موضوع دلایل مختلفی دارد ازجمله سلیقه موسیقایی گروه و خواننده یا محدودیت‌هایی که گروه یا خواننده در کار دارند و از آنجا که خواننده بیشتر از دیگر اعضای گروه دیده می‌شود؛ حواشی معمولا درباره آن‌ها زیاد است.

او ادامه داد: برخی‌ تصور می‌کنند هدف دنگ‌شو این است که خواننده‌ای را وارد عرصه موسیقی کند و او را پرورش دهد و بعد از خواننده جدا می‌شود درحالی‌که اینگونه نیست بلکه وقتی گروه می‌تواند ارتباط دو طرفه‌ای با خواننده برقرار کند؛ این ارتباط طولانی‌مدت می‌شود.

مدیربرنامه‌های دنگ‌شو با تاکید بر اینکه خواننده‌ها در دنگ‌شو تاریخ مصرف ندارند، گفت: ما در فصل جدید دنگ‌شو با میلاد باقری به عنوان خواننده شروع کردیم و امیدواریم این همکاری طولانی‌مدت باشد و البته مدت زمانی برای این همکاری تعیین نشده است.


دنگ‌شو یک گروه هنری است

میرمحمدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه دنگ‌شو یک گروه موسیقی نیست، گفت: در حقیقت گروه دنگ‌شو تنها یک گروه موسیقی نیست بلکه یک گروه هنری است و المان‌های دیگر هنر مانند پرفورمنس در بافت گروه به وضوح دیده می‌شود و امیدوارم ما در این مسیر گام‌های درستی را برداریم که برای گروه تاثیرگذار باشد.


اصل ثابت دنگ‌شو «تغییر» است

او ادامه داد: گروه دنگ‌شو یک کانسپت مشخص برای خود را دارد و در حقیقت اصل ثابت دنگ‌شو «تغییر» است و طبیعتا وقتی اثر ما محتوای مشخصی دارد ناخودآگاه با مسیر فکری ما حرکت کرده و همراه می‌شود و زمانی می‌رسد که مخاطب نیز بر مسیر ما تاثیر‌گذار می‌شود.

مدیر برنامه‌های گروه دنگ‌شو تصریح کرد: ما قرار نیست چیزی را به مخاطب تزریق کنیم و قطعا اگر مخاطب با خط‌مشی فکری ما حرکت کند با ما همسو می‌شود و در حقیقت موجی ایجاد شده که مخاطب همراه ما می‌شود اما قطعا ما نمی‌خواهیم چیزی را به مخاطب دیکته کنیم. در واقع اصول، کانسپت و خط فکری دنگ‌شو مشخص است.

میرمحمدی افزود: برخی‌ معتقدند گروه دنگ‌شو برخلاف دیگر گروه‌های موسیقی اجراهای موفق‌تری نسبت به تولید آلبوم داشته است اگرچه در ضبط آلبوم به واسطه فضای استودیو، میکس‌ و ... فضای عجیب‌تری ایجاد می‌شود اما درباره گروه دنگ‌شو همیشه اجراها جذاب‌تر بوده است.


مخاطب با لغو کنسرت‌ها سرخورده می‌شود

او همچنین با اشاره به لغو برخی کنسرت‌ها در شهرستان‌ها گفت: بزرگترین مشکلی که برای یک گروه موسیقی با لغو کنسرت‌ها ایجاد می‌شود عدم تعامل و ارتباط با مخاطب است و این موضوع بسیار نگران‌کننده است. متاسفانه جامعه موسیقی به تاثیری که نهادهای غیرمرتبط و غیرتخصصی بر روند موسیقی دارند عادت کرده اما بزرگترین نگرانی برای تمامی گروه‌های موسیقی این است که مخاطب با لغو کنسرت‌ها سرخورده می‌شود.

ریشه‌های ما در ایران است

رضا شایا (آهنگساز و نوازنده گروه دنگ‌شو) نیز با اشاره به اینکه گروه دنگ‌شو در ایران الگویی ندارد،‌ اظهار کرد: گروه دنگ‌شو در میان گروه‌های خارجی و از هر گروهی یک روش و متد را گرفته و در واقع ممکن است از جهاتی مشابه یک گروه موسیقی خارجی باشد اما در جنبه دیگری شباهتی با همان گروه موسیقی را نداشته باشد.

آهنگساز و نوازنده گروه دنگ‌شو در پاسخ به این سوال که آیا گروه تصمیم ندارد برای همیشه از ایران برود، گفت: معتقدم نمی‌شود برای همیشه از ایران برویم چراکه ریشه‌های ما در اینجاست اما گاهی اوقات وقتی می‌بینی نمی‌توانی کار کنی. آن وقت تصمیم‌ می‌گیری از ایران بروی چراکه بالاخره در دنیای به این بزرگی جایی هست که بتوانیم در آنجا کار کنیم. خوشبختانه ما هنوز قصد نداریم از ایران برویم و در همین جا کارمان را ادامه می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها