سفیر ایران در لندن اعلام کرد:

وزرای اقتصادی انگلیس در تدارک سفر به تهران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به اشتیاق شرکت های انگلیسی‌ برای کار با طرف‌های ایرانی گفت، برخی از وزیران اقتصادی دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای سفر به تهران در رأس هیات های بزرگ اقتصادی هستند.
کد خبر: ۹۶۹۴۱۲
وزرای اقتصادی انگلیس در تدارک سفر به تهران

به گزارش جام جم آنلاین،حمید بعیدی نژاد در حاشیه یک گردهمایی اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به استقبال خوب ‌صورت گرفته از جلسات متعدد اقتصادی و همچنین کنفرانس تجاری ایران که اخیرا در لندن برگزار شد، گفت: این نشست ها نشان دهنده ی علاقه برای کار اقتصادی با ایران و سرمایه‌گذاری در کشورمان از سوی شرکت‌های انگلیسی و نیز اشتیاق زیاد برای عادی‌سازی مناسبات اقتصادی است.

وی افزود:در همین چارچوب فشار بخش‌های تجاری و نیز بازرگانان انگلیسی برای گشودن کانال‌های بانکی و ایجاد روابط کارگزاری میان بانکهای انگلیسی با بانکهای ایرانی نیز در حال افزایش است.

سفیر ایران در لندن گفت: متاسفانه بانک‌های انگلیسی به دلیل پیوستگی زیاد با بانک‌های آمریکایی و نیز سرمایه‌گذاری زیادی که در بورس‌های آمریکا دارند، خیلی در این زمینه محتاطانه عمل می‌کنند اما دولت انگلیس در سطوح مختلف اعلام کرده است که از گسترش مناسبات اقتصادی با ایران حمایت می‌کند و از بانک‌های این کشور انتظار دارد که بر مشکلات قایق آمده و روابط کارگزاری بانکی با بانک های ایرانی را برقرار کنند.

بعیدی نژاد اضافه کرد: اما به هر صورت بعد از تفاهم هسته‌ای برخی نگاه ها و نگرش ها نسبت به کار اقتصادی با ایران در انگلیس تغییر کرده است، ضمن اینکه تغییر معادلات در سطح منطقه و اقدامات موثر ایران در حوزه ی مقابله با تروریسم و افراطی گری گفتمان‌های مغرضانه موجود را نیز زیر سؤال برده است.

وی گفت: امروز همه شاهد آن هستند که به‌رغم اینکه ایران در یک دوره چند ساله تحت شدید ترین تحریم‌های مالی و اقتصادی قرار داشته اما توانسته است زیر ساخت ها و توانایی های بومی و ملی اقتصادی خود را تقویت نماید. ایران امروز از یک اقتصاد پایدار و رو به رشدی برخوردار است. و این در حالی است که ایران در حوزه‌های امنیتی نیز نقش مهمی در تقویت امنیت و ثبات منطقه ایفا کرده است.

بعیدی نژاد در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال سفر وزیران اقتصادی انگلیس به ایران با توجه به ابراز تمایل‌های صورت گرفته برای این کار در گذشته، گفت:با توجه به تغییرات صورت گرفته در دولت انگلیس بعد از همه‌پرسی 23ژوئن ( سوم تیرماه) ، ما شاهد جابجایی‌هایی در اعضای کابینه این کشور بودیم به‌ نحوی که آقای جورج آزبورن از وزارت خزانه‌داری ( دارایی) که قصد داشت ماه سپتامبر گذشته به ایران برود جای خود را به آقای فیلیپ هاموند ( وزیر خارجه دولت دیوید کامرون) داد. آقای ساجد جاوید وزیر تجارت وقت هم که برنامه سفر به تهران در بهار گذشته را داشت به علت تغییر مسؤولیتشان برنامه سفرش تغییر کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی آقای هاموند وزیر خزانه داری انگلیس قصد دارند که در بهار آینده در رأس یک هیات اقتصادی به ایران سفر کنند که در واقع این همان سفری است که قرار بود آزبورن آن را انجام دهد اما به دلیل تغییرات کابینه، تحقق نیافت. آقای لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل بریتانیا نیز اخیرا شخصا به بنده گفته است که قصد دارد در رأس یک هیات عالیرتبه اقتصادی در بهار آینده به تهران سفر نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
سلیمان
-
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
بزك نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
e
-
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
انگلیس در ایران نباید جایی داشته باشه ، تعامل با هركسی مفید نیست ، رابطه به چه قیمتی؟ از این استعمارگران كه مثل انگل به كشور ها چسبیده هستن چه نفعی میتونه داشته باشه؟هرجایی از این دنیا بر علیه ایران جلسه ای باشه انگلیس از نفرات برتر در اون مجلس. دیروز با باز شدن سفارت در حد كاردار بعد شد سفیر و این توهم تلخ انتهاش ناپیداست!!
علی
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
جالبه هنوز جوهر رای ضد حقوق بشریشان خشك نشده راهی ایران هستند جالبتر از آن عده ای هم ذوق زده می شوند!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها