رییس سازمان سینمایی گفت: خرید کالای دانش بنیان ایرانی در اقلام مختلف فرصتی استثنایی است که می‌تواند صنعت کشور را احیاء سازد.
کد خبر: ۹۶۹۳۳۷
احیای صنعت با خرید کالای دانش‌ بنیان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، حجت الله ایوبی با بیان اینکه سینما، کالایی فرهنگی هنری است گفت: دسترسی مردم به کالای دانش بنیان ایرانی از مهماتی است که نیازمند زمینه سازی هایی در کشور است. زمانی که مردم گوش، هوش و ذهن شان به نوا و نغمه ایرانی عادت کند کالای دانش بنیان ایرانی هم به طور حتم می‌خرند.

وی افزود: سینمای ایران یکی از نوادر بخش های تولید کننده در کشور است که بر روی پرده سینما تنها از محصولات داخلی استفاده می کند و از مصرف کالای خارجی دوری می کند. از این رو نیازمند نگاه ویژه به این حوزه برای کسب تجربه در حوزه های دیگر هستیم.

رییس سازمان سینمای ایران با بیان اینکه بخش صنعت باید در راستای کمک به هنرها به ویژه در بخش تجسمی و نمایشی دست به کار شود گفت: صنعت کشور اگر در خدمت هنر درآید در وحله نخست خود و در گام بعدی اقتصاد کشور را نجات خواهد داد. زمانی که مردم فیلم ایرانی ببینند به کالای دانش بنیان ایرانی هم علاقه مند می شوند. در این میان رویدادهای فرهنگی از قبیل «جشنواره ایران ساخت» هم کمک حال چنین شرایطی خواهد بود.

ایوبی با بیان اینکه استفاده از کالاهای دانش بنیان ایرانی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است بیان کرد: استفاده از کالاهای دانش بنیان ایرانی آثار بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی که از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دارد.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها