صدها هزار نفر از مردم کره جنوبی با برپایی تظاهرات در سئول، پایتخت این کشور، خواهان استعفای رئیس‌جمهور شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۷۵۸۵
مردم کره جنوبی خواهان استعفای رئیس‌جمهور شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برگزار کنندگان تظاهرات گسترده روز شنبه در سئول پایتخت کره جنوبی که شرکت کنندگان در آن خواستار استعفای پارک گئون های رئیس جمهور این کشور هستند ، گفتند یک میلیون نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

خبرگزاری یونهاپ هم گزارش داد، پلیس کره جنوبی که قبلا حضور حدود 170 هزار نفر را در این تظاهرات پیش بینی کرده بود اعلام کرد 260 هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند.

گفته می شود مشاور پارک گئون های از نفوذ و ارتباط خود با رئیس جمهور برای تهدید شرکت ها به پرداخت دهها میلیون دلار به بنیادهایی استفاده کرده که خود پایه‌گذار آنها بوده است و سپس این پول‌ها را صرف امور شخصی کرده است.

با وجود افزایش خشم عمومی ، احزاب مخالف هنوز به طور جدی خواستار کناره گیری پارک گئون های یا استیضاح وی، به سبب نگرانی از پیامدهای منفی آن بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نشده اند.

این احزاب در عین حال تهدید کرده اند چنانچه پارک گئون های از امور دولتی فاصله نگیرد ، برای برکناری وی اقدام خواهند کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی در تلاش برای فرونشاندن اعتراضات و آرام کردن اوضاع کشور هفته گذشته اعلام کرد به پارلمان که تحت کنترل مخالفان قرار دارد اجازه خواهد داد تا نخست وزیر را انتخاب کند.

تا پایان دوره ریاست جمهوری پارک گئون های 15 ماه باقی مانده است و چنانچه وی زودتر از موعد از ریاست جمهوری کناره گیری کند انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف مدت 60 روز برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها