به دنبال انتشار اخباری مبنی بر فساد مالی یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور به خیابان‌ها آمدند و خواستار استعفای «پارک گئون های» شدند. رسانه‌های کره‌جنوبی بتازگی گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.
کد خبر: ۹۶۴۹۰۱

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود از اعتراضات مردمی در این کشور نوشت: معترضان شعارهایی سرمی‌دادند و پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که در همه آنها خواستار استعفای رئیس‌جمهور کره‌جنوبی بودند. این تظاهرات یک روز بعد از آن برگزار شد که خانم های به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک وی از مردم عذرخواهی کرده و قول داده بود آن را جبران خواهد کرد . منابع خبری روز گذشته گفتند حدود 20 هزار نیروی پلیس در خیابان‌های سئول مستقر شده بودند تا امنیت را حفظ کنند. در پی افشای برخی اسناد مربوط به فساد سیاستمداران درکره‌جنوبی تاکنون نخست‌وزیر، دو وزیر کابینه، ده مشاور رئیس‌جمهور و رئیس کارکنان نهاد ریاست جمهوری از سمت‌های خود استعفا کرده یا برکنار شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: بعید است پارک از سمت خود استعفا کند و تحلیلگران معتقدند در زمانی که کره‌جنوبی با کاهش رشد اقتصادی، افزایش بیکاری و افزایش تنش‌های نظامی با کره‌شمالی درگیر است، رئیس‌جمهور این کشور تا پایان دوره ریاست‌جمهوری در مقام خود خواهد ماند. بیشتر روسای جمهور کره‌جنوبی با رسوایی‌های فساد مواجه بوده‌اند. یکی از آنها خودکشی کرد و دو نفر دیگر زندانی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها