گزارش جام جم آنلاین از بازار مصالح ساختمانی

رکود در بازار مصالح و آهن / قدرت خرید مردم کاهش یافته است

معاون وزیر صنعت در گفت و گو با جام جم آنلاین :

صنایع مرتبط با مسکن رشد ندارد/ خودروها ستاره دارتر می شوند

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : به غیر از 40-50 صنعت مرتبط با بخش مسکن باقی صنایع کشور از رشد برخوردارند .
کد خبر: ۹۶۷۴۴۷
صنایع مرتبط با مسکن رشد ندارد/ خودروها ستاره دارتر می شوند

محسن صالحی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین درباره وضعیت تولید صنایع مختلف کشور اظهار داشت : بخش صنعت با رشد 8 درصدی رو به رو بوده است ، البته رشد اتفاق افتاده دربخش صنعت بستگی به نوع صنایع دارد، هم اینک، صنایع پتروشیمی، فولاد ، خودرو، لوازم خانگی و صنایع مرتبط با آنها با رشد تولید مواجه بوده اند ،اما صنایعی که مرتبط با بخش مسکن هستند از جمله صنایع کاشی ، سرامیک ، لوله و پروفیل و ... به دلیل آنکه این بخش هنوز رونق نیافته نتوانسته رشد داشته باشد . اما امید می رود با برنامه ای که دولت برای رشد بخش مسکن دارد صنایع مرتبط با این حوزه نیز رشد یابند .

وی بخش قابل‌توجهی از مشکلات واحدهای تولیدکننده کاشی و سرامیک را ناشی از رکود بخش مسکن و ناتوانی واحدها برای صادرات برشمرد و گفت:‌ در این حوزه باید با نوسازی و ارتقای کیفیت به فکر جذب بازارهای خارجی و رونق صادرات بود.

صالحی نیا در پاسخ به این پرسش که در بحث ارزیابی کیفی خودرو ها که بر اساس ستاره تعریف شده است در فازهای بعدی آیا تعداد ستاره ها می تواند افزایش یابد گفت : این یک روش جدید ارزیابی است و از روشهای قبلی که کیفیت خودروها بر اساس امتیازات عالی ، خیلی خوب ؛ خوب و...درجه بندی می شد هم اینک از این مکانیسم استفاده می کنیم و روش ما نسبت به قبل خیلی سخت گیرانه تر شده است .در فاز اول کسب امتیاز سه ستاره طبیعی است و به مرور که براساس پارامترهای سختگیرانه برنامه اصلاحی پیش رفت و به آن شاخص های مطلوب رسید تعداد ستاره های بالاتر هم تعریف خواهد شد .

وی افزود : مطمئنا سال دیگر اگر بخواهیم در این باره صحبت کنیم با توجه به تنوع خودروهایی که به بازارخواهد آمد و هم با توجه به رشدی که خودروسازها در پارامتر های کیفی خواهند داشت حتی ستاره های بالاتر هم تعریف خواهد شد .

معاون وزیرصنعت با اشاره به اینکه کیفیت امری نسبی است گفت :خودرویی که 15 سال پیش بهترین خودروی دنیا بود، اگر امروز بیاوریم شاید بگویید کیفی نیست . بنابراین کیفیت همیشه رو به رشد است . بررسی کیفیت یک نظام و سازمانی دارد و بر این اساس علاوه بر اینکه شرکت خودروساز خودش محصولاتش را بررسی می کند ، یک شرکت ثالث هم آن را مورد بررسی قرار می دهد . از منظر ما به عنوان حاکمیت نظر شرکت ثالث مهم است، شرکت خودروساز خودش نظام بررسی کیفی خود را دارد و شرکت بازرسی ثالث نیز این نظام کیفی را رصد می کند و بر اساس مقاطع زمانی ما گزارش می کند و مااین گزارش ها را منتشر و هم به کمیسیونها مربوطه درمجلس نیز ارائه می دهیم .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها