امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه به تعبیر غربی‌ها در حاکمیت آمریکا چه خر و چه فیل حاکم باشد فرقی نمی‌کند گفت: دولت قبلی آمریکا افتخارش این بود که بعد از برجام تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده‌ است دولت جدید هم از ابتدا رجز می‌خواند که برجام را پاره می‌کند.
کد خبر: ۹۶۷۱۵۸
در آمریکا چه خر و چه فیل حاکم باشد فرقی نمی‌کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا افزود: مردمی که ادعای برتری در عرصه علم و فناوری از همه جهان را دارند و منابع قدرت اقتصادی را منحصر به خود نگه‌داشته‌اند، مجبورند سرپرستی کسی را بپذیرند که متهم به فساد اخلاقی است.

امام‌ جمعه مشهد ادامه داد: این‌گونه اقدامات با تکیه‌بر پول و قدرت است و کسانی که ادعای برجسته‌ترین انسان‌ها را روی کره زمین بودن را دارند، باید بپذیرند چنین فردی سرپرستی آن‌ها را قبول کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشوری که ادعای دموکراسی و مردم‌سالاری گوش بشر را کر کرده، عده‌ای از مردم آگاه که خود را در شُرف سرپرستی چنین موجودی می‌بینند احساس خطر می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه این افراد برای اعلام‌خطر به خیابان‌ها ریخته‌اند تا فریاد بزنند که بشریت به فریادشان برسند، تأکید کرد: به جان این افراد سگ‌های درنده می‌اندازند که بدنشان را تکه‌تکه کند؛ آیا جهالت از این بدتر وجود دارد.

وی گفت: متأسفانه‌ای عده‌ای که ادعای سیاست‌مداری در مملکت ما دارند درصدد توسعه تعامل با این موجودات هستند و گسترش تعامل با این افراد را توصیه می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد در ادامه تصریح کرد: ده‌ها میلیون نفر از مردم حرکت کرده‌اند تا خط امام حسین(ع) را در پیش بگیرند و دنیا را از جهالت نجات دهند؛ رفتن به کربلا، زیارت گنبد و ضریح 6 گوشه نیست بلکه رفتن به کربلا با پای پیاده به معنای این است که ما دنباله‌رو امام حسین(ع) هستیم تا با فدا کردن خود جهالت را از بین ببریم.

وی افزود: نماد امروز مسئله زیارت، اربعین و پیاده‌روی است؛ دستگاه‌های مختلف کشور هم باید کمک کنند، ضعفا و فقرا در این راه پای‌کار آمده‌اند و راهی شده‌اند، ولی عده‌ای سودجو در آژانس‌ها بلیت یک‌میلیون تومانی را دو میلیون و پانصد هزار تومان می‌فروشند و در لشکر عمر سعد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: چرا باید هر نفر 25 هزار تومان پول بیمه بدهند، اگر بیمه لازم است دستگاه‌ها و شرکت‌های بیمه افراد را بیمه کنند، فقیری که برای اربعین می‎رود با کسانی که برای عیاشی به ترکیه می‌روند باید 25 هزار تومان بیمه بدهد؟

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: دولت عراق 40 دلار از هر فرد برای ویزا می‌گیرد، این چه میهمان‌نوازی است؟ دولت می‌خواهد در اربعین کاسبی کند درحالی‌که رفتگران در کربلا و نجف آشغال از زیر پای زائر امام حسین (ع) جمع می‌کنند.

وی تأکید کرد: شما دولت شیعه عراق هستید، چرا این‌گونه برخورد می‌کنید، مسؤولان با مقامات عراقی مذاکره کنند تا هزینه‌های اربعین حسینی گران نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
الناز
-
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
چه تیتر سخیفی!!!
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
این ادبیات جالب نبود؟الگوبایدنمونه وارستگی @
: )
-
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
این درسته كه دیگران هم راجع به ما چنین اظهار نظری بكنند؟
ایرانی
-
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
فكر كنم خیلی دیر متوجه شده اید كه دولت عراق برای اربعین كاسبی می كند . اصولا ما ایرانیها منبع در آمد خوبی برای عراق و عربستان هستیم وبه آباد شدن كشور آنها در راه خدا كمك می كنیم .

نیازمندی ها