امام جمعه موقت تهران مطرح کرد:

نصحیت به ترامپ/ پدیده دروغ آسیب بزرگ جامعه

امام جمعه موقت تهران گفت: نصحیت من به رئیس جمهور «تازه به دوران رسیده» آمریکا این است که اگر راه پیشینیان‌‌ خود را دنبال و اشتباهات آنان را تکرار کنید مطمئن باشید سرانجام شما هم مانند سرانجام آنها خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۷۱۱۴
نصحیت به ترامپ/ پدیده دروغ آسیب بزرگ جامعه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نمازجمعه امروز با بیان اینکه امروز بسیاری از افرادی که در متن مسائل سیاسی هستند از پدیده دروغ می‌نالند، گفت: امروز دروغ به عنوان یک آفت به جان جامعه ما خورده و آسیب بزرگ جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سنجش ایمان از طریق سنجش وجود دروغ در زندگی انجام می‌شود، اظهار داشت: در دوره ما عرصه جدیدی در زمینه دروغ ایجاد شده به نام فضای مجازی؛ در این عرصه یک دروغ به توان هزاران می‌شود و باید به این حوزه بپردازیم.

خاتمی گفت: فضای مجازی می‌تواند فرصت یا آسیب باشد، اگر ارزشی‌ها هدایت این صحنه را برعهده گرفتند فرصت است ولی اگر غیرارزشی‌ها وارد شدند بحران‌زا می‌شود که از جمله بحران‌های آن هم مسئله دروغ است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: من سه نصیحت به فعالان فضای مجازی دارم، نصیحت اول اینکه تقوا داشته باشید و حرف مستند بزنید، گاهی یک مسئله راست است ولی مطرح کردن آن مصلحت نیست که نباید بگوییم ولی اگر دروغ باشد و مطرح کنیم که گناه بسیار بزرگی است، نباید هرچه شنیدیم بلافاصله مطرح کنیم.

وی افزود: اگر هم خلاف واقعی در فضای مجازی مطرح شد مردانگی این است که عذرخواهی کنند، تکذیب حرف دروغ از هر جناحی که هست به اعتبار ما می‌افزاید.

خاتمی ادامه داد: هر خبری که نقل می‌شود پذیرفتنی نیست، باید در مورد مسائل تحقیق کنیم تا پیامدهای نامطلوب ایجاد نشود.

راهپیمایی باشکوه اربعین

خاتمی گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین نماد بیعت با دین و ارزش‌ها و یک راهپیمایی بی‌نظیر در جهان است چرا که جهان حضور 20 میلیونی را در یک جا به خود ندیده و نخواهد دید.

وی افزود: مناسبت بعدی که این روزها مطرح است و باید به آن اشاره شود مسئله موصل است که قدم به قدم شاهد پیروزی‌های چشمگیر برای فتح موصل هستیم، دنیا باید از ارزش عراق و بسیج عراق تشکر کند که مردانه با داعش مبارزه می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ایران و عراق و سوریه در حال مبارزه هستند نه آن ائتلاف دروغین مقابله با داعش که فقط ادای مقابله را در می‌آورند و خبری از مبارزه با داعش نیست بلکه همراهی با داعش از سوی این ائتلاف صوری انجام می‌شود.

امیدواریم خبر فتح موصل به گوش جهانیان برسد

وی با بیان اینکه ارتش عراق یک ارتش قدرتمند است، اظهار داشت: امیدواریم به زودی خبر فتح موصل به گوش جهانیان برسد. ولی آمریکای منافق و برخی کشورهای منطقه نباید فرصت‌طلبی کنند، نیروهای خود را به نزدیک موصول می‌آورند و زمانی که فتح شد می‌خواهند ادعای شراکت کنند در حالی که موصل جزو خاک عراق است و همیشه در این خاک باقی می‌ماند.

خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید طهرانی‌مقدم گفت: خاطره سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم بزرگ عرصه موشکی کشور و همچنین عزیزان زائری که در سفر کربلا حادثه دیدند را گرامی می‌داریم و مطمئن مسئولان برای خدمت‌رسانی به زائران کوتاهی نمی‌‌کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله امروز دنیا مسئله چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، گفت: خبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صدر اخبار جهان قرار دارد، سیاست نظام جمهوری اسلامی قبل از انتخابات سیاست بسیار معقول و منطقی و سیاست بی‌طرفی بود. زیرا در این عرصه نظام ما می‌گفت اینها سروته یک کرباسند و آبشخورشان در جای دیگری است و اینها نوکر صهیونیست هستند.

وی افزود: البته برخی صاحبان سایت‌ها و روزنامه‌ها جانبدارانه وارد شدند و حتی پیش از انتخابات به استقبال پیروزی برخی کاندیداها رفتند که انجام نشد اما موضع هوشمندانه‌ای نبود زیرا بهتر بود که این افراد هم با سیاست نظام همراهی می‌کردند.

خاتمی گفت: پس از انتخابات نیز نظام جمهوری اسلامی موضع مناسبی گرفت زیرا ما در هیچ کشوری دخالت نمی‌کنیم و به انتخاب مردم دنیا احترام می‌گذاریم و سیاست ما همیشه این است که می‌بینیم هر فلسطینی، هر بحرینی، هر عربستانی یک رأی دارند ولی آنها که دم از دموکراسی می‌زنند به ملت‌ها احترام نمی‌گذارند، ببنید که در دنیا چه می‌کنند، رئیس جمهور سوریه با 70 درصد آرا رأی آورد ولی در آمریکا به کلی 47 درصد پای صندوق رأی رفتند.

آمریکا کشور ورشکسته است

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مطلب دوم مسئله اعترافات کاندیداهای ریاست جمهوری بود که این اعترافات نشان داد آمریکا یک کشور ورشکسته است، کشوری که آواز دهل از دور شنیدن را برای برخی مطرح می‌کنند، اگر در تریبون‌ها ما کمتر از حرف‌های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را می‌گفتیم، می‌گفتند شعاری حرف می‌زنید.

وی خاطرنشان کرد: کاندیدای منتخب گفته است 20 تریلیون دلار بدهی داریم و وضع‌مان خراب است، 45 درصد مردم فقیرند و شاهد افزایش قتل در شهرها بوده‌ایم که در 45 سال گذشته بی‌سابقه بوده است، سیاهپوستان در شهرها در جهنم زندگی می‌کنند به طوری که در خیابان یک دفعه شلیک می‌شود، مگر اینجا یک کشور جنگ‌زده است.

خاتمی اضافه کرد:‌ کاندیدای منتخب آمریکا گفته است اگر منابع نفت داعش را از بین می‌بردیم داعش شکل نمی‌گرفت و به کاندیدای ناکام اینگونه گفته‌ است که زمان نوزاد بودن داعش شما وزیر امور خارجه بودید ولی حالا داعش در 30 کشور دنیا فعال است چگونه می‌خواهید داعش را از بین ببرید.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌کاندیدای ناکام آمریکا گفته است سالانه 33 هزار نفر بر اثر خشونت با اسلحه کشته می‌شوند، اگر این ورشکستگی نیست پس ورشکستگی چیست؟

راه درست همان مرگ بر آمریکا است

وی افزود: حالا کسانی در داخل کشور می‌نشینند و نسخه می‌دهند که حل مشکلات کشور در گروه سازش با آمریکا است، کشوری که خودش بحران‌زده و بدبخت است می‌خواهد کشور دیگر را نجات دهد؟ هیهات؛ راه درست همان مرگ بر آمریکا است.

خاتمی گفت: مطلب سوم این است که مردم آمریکا از ماجراجویی‌های این کشور در جهان خسته شده‌اند، هر جا یک شلوغی ایجاد می‌شود سروکله آمریکا در آنجا پیدا است، در اکراین عده‌ای علیه دولت قانونی تظاهرات می‌کنند یک دفعه معاون رئیس جمهور آمریکا در راهپیمایی شرکت می‌کند، مالیات مردم آمریکا خرج آدم‌کشی در سوریه و یمن می‌شود در حالی که کاندیدای منتخب ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید ما کشوری داریم که به اتوبان، تونل و بیمارستان جدید نیاز دارد اما پولش را نداریم، پول مالیات کجا می‌رود؟ خرج آدم‌کشی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: نصحیتی به رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا دارم و آن اینکه اگر راه شما همان راه پیشینیان‌تان باشد مطمئن باشید سرانجام شما هم سرانجام آنها خواهد بود، آنها چند ویژگی داشتند شما اشتباهات آنها را تکرار نکنید.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس‌ جمهوری‌های سابق آمریکا گفت: آنها بسیار مغرور بودند و غرور استکباری داشتند به طوری که دنیا را یک ده می‌دیدند و خودشان را کدخدای جهان می‌دانستند، آنها که دروغگو بودند به طوری که اوباما زمانی که آمد می‌گفت زندان گوانتانامو را می‌بندم و مداخلات نظامی آمریکا در کشورها را متوقف می‌کند.

پرونده آمریکا در ایران

خاتمی گفت: پرونده آنها در ایران نیز بسیار سیاه است به طوری که در 62 سال گذشته تقویت رژیم جلاد پهلوی، جنگ تحمیلی، حمایت از منافقین و فتنه‌گران و هرچه از دست‌شان برآمد علیه نظام انجام دادند و نسبت به جهان اسلام نیز جنایت‌های بسیاری داشتند به طوری که اتاق جنگ یمن به دست آمریکایی‌ها است و اسم این کار خوی استکباری است.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر رئیس جمهور جدید آمریکا بخواهد مانند رئیس جمهوری‌های قبلی عمل کند نه در 4 سال بلکه در همان ماه‌های و سال‌های اول منفور مردم می‌شود، در مناظرات‌شان در اهانت به ملت ایران سنگ تمام گذاشتند، البته ما می‌دانیم که اینها بازی انتخاباتی است و می‌خواهند رأی بیاورند که مردم آمریکا حساب یکی از کاندیداها را به دستش دادند و ناکامش کردند ولی گر کاندیدای منتخب بخواهد در همان حال و هوا باشد باید بداند ملت ایران ملتی است که رؤسای جمهوری سابق آمریکا را خسته کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: شما اگر بخواهید همان دیوانگی‌ها را داشته باشید به سرنوشت رؤسای جمهوری سابق دچار می‌شوید، در مناظرات خود مردم ایران را تروریست دانستید؟ اگر یک جو مردانگی داشته باشید باید از ملت ایران عذرخواهی کنید.

بازی با ایران بازی با دم شیر است

خاتمی خطاب به ترامپ گفت: حواست باشد بازی با ایران بازی با دم شیر است و امیدوارم این حرف‌ها به گوشت برسد و بدانی که ایران اسلامی یک منش دارد و یک شعار؛ منش ما مقاومت تا آخرین نفر و آخرین نفس است و شعار ما شعار حسین (ع)‌ است یعنی هیهات من الذله است.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امیدواریم رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا سر عقل بیاید و حرفی که این روزها گفته نمی‌خواهد با هیچ کشوری تنش داشته باشد را عمل کند و اگر عمل نکرد مردم ایران را بشناسد و به بیراهه نرود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روح الله
-
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
یگانه ابر قدرت فقط جمهوری اسلامی ایران /// به امید ساختن دنیا بدون امریكای شغال
بهروز ملكی
-
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
آقای خاتمی زمانی كه سخنرانی میكنند اینقدردر مورد آمریكا و... تلاش در رذل نشان دادن حكومت دشمن میكند كه ... . بهتر است حتی در گفتن خصایص دشمن هم جانب اعتدال را رعایت كنیم تا خودمان مورد اتهام قرار نگیریم

نیازمندی ها