مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد عنوان کرد:

واقعی کردن نرخ ارز راهکار حمایت از تولید کننده داخلی

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد گفت: در این صورت که قیمت ارز واقعی نیست هیچ تولید کننده و صادر کننده ای قادر به رقابت با تولیدات مشابه خارجی نیست.
کد خبر: ۹۶۵۷۱۰
واقعی کردن نرخ ارز راهکار حمایت از تولید کننده داخلی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ایران ساخت، علیرضا بختیاری درباره حمایت از تولیدات ساخت داخل اظهار کرد: به تبع هر مصرف کننده به دنبال خرید کالایی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است بنابراین برای این منظور نخست باید اتفاقی رخ دهد که تولیدکنندگان داخلی کالاهایی با کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی تولید و عرضه کنند. در این صورت قادر هستیم از مصرف کنندگان و مردم انتظار مصرف کالاهای تولید داخل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر دولت باید سیاست گذاری درست برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی داشته باشد تا تولیدکننده داخلی قدرت رقابت با تولیدکنندگان خارجی را داشته باشد. البته تا زمانی که قیمت ارز در کشورمان غیرواقعی است و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین نشده در واقع به نوعی به وارد کنندگان و تولیدکنندگان خارجی یارانه پرداخت می کنیم که کالایی ارزان تری را وارد و در اختیار مصرف کنندگان ایرانی قرار دهند.

مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد همچنین عنوان کرد: در این صورت که قیمت ارز واقعی نیست هیچ تولید کننده و صادر کننده ای قادر به رقابت با تولیدات مشابه خارجی نبوده بنابراین نمی توانیم از مردم بخواهیم کالایی را مصرف و تهیه کنند که کیفیت آن با کالای خارجی قابل رقابت نیست و این انتظاری خارج از توان مصرف کننده است. در واقع هرگاه نرخ ارز در کشور ما واقعی شده تولید کننده داخلی قدرت بیشتری برای رقابت پیدا کرده است.

بختیاری با اشاره به اینکه در حمایت از تولید داخل دولت به عنوان سیاستگذار و تولید کننده با تولید کالای مرغوب نقش اساسی دارند گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون «ایران ساخت» باید مکانی برای کمک به دولت جهت سیاستگذاری درست برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باشد زیرا تنها با حمایت ریالی نمی توان تولید کننده را یاری کرد بلکه با اتخاذ سیاست های درست این کار انجام می شود بنابراین چنین جشنواره هایی به جای اینکه دنبال گرفتن کمک ویژه برای تولید کننده باشند باید اثرگذاری بر سیاست گذاری دولت در این عرصه را دنبال کنند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه فرمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ارز با نرخ یكسان
-
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
۰
۰
واویلا
ی بهانه جدید برای گرون كردن دلار!!
مسعود
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
واقعابه مغزخودتون فشارنیارید ازكجافهمیدیدكه واقعی كردن ارز راه چاره است؟!مگه وضعیت معاش و اختلاف طبقاتی درمردم رو نمیبینید؟!!معلوم نیست تو ایران زندگی می كنیدیافضا؟!!فازتون چیه؟جنس ایرانی كدومش خوب دراومده كه ازجونشون بگذرندواونو بخرن!مردم بالاجبارخارجی میخرن و از خداشون كه نیست!بخاری خریدم ازروز اولش نشتی داشت!یخچال ایرانی هم موتورش سه سوت جواب كرده!ماشنیهاش كه همه غیراستانداردوقاتل ازآب دراومده! مغزی شیرآب نمیتونیم سالم تحویل مردم بدیم كه لااقل دوماه یكبار مدام عوضش نكنیم و كلی آب هدرندیم!هرچنددولت پولشو ازحلقوم مردم میكشیه بیرون!!تنها اقتصادی كه داریم و میشه روش حساب كرد یكی نفت ودیگری محصولات كشاورزی هست كه تكنولوژی خاصی ندارن!ما مخترع زیاد داریم!امااختراعات مامیره به كشورهای هدف!!اصلاشماچه كاره هستید كه همچینن نظری میدید؟!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها