جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیسان و پراید بیشترین خودروهایی هستند که در گزینه معاینه فنی مردود می‌شوند.
کد خبر: ۹۶۳۸۹۹
نیسان و پراید در معاینه فنی رد شدند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار اسکندر مومنی در دومین همایش فصلی پلیس راهور ناجا گفت: پراید و نیسان دو خودرویی هستند که بیشتر از دیگر خودروها در مراکز معاینه فنی تائید نمی‌شوند و فاکتورهای ایمنی لازم را ندارند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سیمفا در کشور گفت: این سامانه که راه‌اندازی شده است، بیشترین خودروهایی را که در بخش معاینه فنی رد می‌شوند، خودروی نیسان و پراید اعلام کرده و از آنجایی که حفظ جان و ایمنی مردم برای ما بسیار مهم است، نام این خودروها اعلام می‌شود. الان هم دیر شده اما باید بخش صنعت در حوزه ایمنی و آلایندگی خودروها جدیت و دقت بیشتری لحاظ کنند.

مؤمنی با اشاره به آغاز فصل سرما، گفت: گرچه با آغاز فصل زمستان شاهد کاهش تعداد سفرها هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که مخاطرات سفر در فصل‌های سرد سال افزایش پیدا می‌کند. من از عوامل پلیس راهور به خصوص پلیس راه تقاضا می‌کنم که در جاده‌ها و معابر حضور داشته باشند. مردم هم باید با پلیس همکاری کنند و هنگام سفر، تجهیزات زمستانی و ایمنی خودرو را چک کرده و بدون به همراه داشتن تجهیزات اولیه سفر، به جاده نزنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به در پیش داشتن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: میلیون‌ها نفر در این مراسم شرکت می‌کنند. با توجه به اینکه چند سالی است این راهپیمایی آغاز شده، هنوز زیرساخت‌های آن در مرزهای کشور تکمیل نشده است. طی چند روز میلیون‌ها نفر از مرز مهران، شلمچه و چزابه عبور می‌کنند. زیرساخت‌ها باید طوری فراهم شود که زائران در کمترین زمان ممکن و با کمترین معطلی در مرز، کارهای اداری عبور و مرورشان انجام شده و به راحتی عبور کنند حتی در فاصله زمانی رسیدن به مقصد نیز پلیس باید زائران را زیر نظر داشته باشد و به آنها خدمت‌رسانی کند. بحث پارکینگ‌ها در دو طرف مرزها بسیار مهم است. از لحظه‌ای که افراد به قصد حضور در مراسم راهپیمایی اربعین از خانه‌های خود خارج می‌شوند تا لحظه بازگشت، همکاران من در نیروی انتظامی و به ویژه پلیس راهور در آماده‌باش کامل هستند. صحیح و سالم رسیدن زائران به حرم امام حسین (ع) و بعد از آن بازگشت آنان در صحت و سلامت کامل از جمله وظایف مأموران نیروی انتظامی است.

مؤمنی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ درصد زائرانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را دارند، از مرز مهران عبور می‌کنند، گفت: انتظار ما این است که تلاش بیشتری برای رفاه حال زائران و ایمنی آنها انجام شود؛ از این رو علاوه بر حضور بیشتر دستگاه‌ها در ستاد اربعین، نیروهای پلیس راهور با افزایش توان عملیاتی خود در طول برگزاری این مراسم بزرگ در جاده‌ها و معابر منتهی به مرز، حضور پررنگ‌تر و پرشورتری خواهند داشت.

جانشین فرمانده انتظامی ناجا افزود: همه ساله به تعداد مشتاقان سفر به عتبات در ایام اربعین اضافه می‌شود. امسال هم پیش‌بینی کرده‌ایم که تعداد زائران افزایش پیدا کند؛ از این رو همه دستگاه‌ها در تلاش هستند تا زیرساخت‌ها آماده شده و خدمات بیشتری به زائران حضرت امام حسین (ع) ارائه شود. در این دو سال فرصت مناسبی برای شناسایی کمبودها داشتیم، اما اعلام می‌کنم که هنوز بسترسازی برای زیرساخت‌های اصلی انجام نشده و دارای نواقص چشمگیر در این زمینه هستیم.

مؤمنی با اعلام اینکه پلیس، جهش بزرگی را برای بهره‌مندی از سیستم‌های هوشمند در دستور کار خود قرار داده است، افزود: بدون تجهیزات و سیستم‌های هوشمند نمی‌توان ترافیک را کنترل کرد. امسال تعداد خودروها به ۱۸.۵ میلیون دستگاه رسیده که با احتساب موتورسیکلت‌ها، تعداد وسایل نقلیه به بیش از ۳۰ میلیون وسیله می‌رسد. پلیس مجبور است از تجهیزات هوشمند برای کنترل قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده کند و خوشبختانه در زمینه هوشمندسازی و بهره‌گیری از خدمات الکترونیکی، پلیس گام‌های مؤثری برداشته است.

وی تمام فعالیت‌های پلیس در استفاده از تجهیزات به روز را کاهش سوانح اعلام کرد و افزود: هدف دیگر از استفاده از این تجهیزات، رعایت حقوق مردم است. امید داریم با حضور مردم و مأموران پلیس راهور و همچنین حضور نهادهای دیگر که در بحث حمل و نقل و ایمنی متولی محسوب می‌شوند، بیش از پیش شاهد کاهش میزان آمار تلفات جاده‌ای باشیم. هر چند که یک کشته نیز برای ما بسیار زیاد است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از رئیس پلیس راهور پایتخت به خاطر اقداماتی که در زمینه کاهش تلفات و حوادث رانندگی در تهران انجام داده، تشکر و قدردانی کرد و گفت: به خاطر کسب رتبه سوم جهانی پلیس راهور در کاهش تلفات حوادث رانندگی، به تمام همکارانم تبریک می‌گویم؛ این موفقیت نشان از تلاش شبانه‌روزی همکارانم در پلیس راهور است. امسال هم شاهد کاهش سه درصدی تلفات ترافیکی در شش ماهه نخست سال بودیم و امیدوارم این روند رو به کاهش همچنان ادامه داشته باشد.

مؤمنی با مقایسه تلفات ترافیکی از ۲۸ هزار به ۱۶ هزار نفر در یک دهه گذشته گفت: به رغم این کاهش، به فرموده رهبری باید تلاش کنیم این آمار به حداقل ممکن برسد. در سال ۸۵ قریب به ۷ میلیون خودرو در کشور وجود داشت. امروز ۱۹ میلیون خودرو در کشور وجود دارد که همین تعداد افزایش، توان دو برابری نیاز دارد و باید بحث فرهنگ‌سازی و استفاده از همه پتانسیل‌های پیشگیری را نیز در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تعداد مسافرت‌های برون‌شهری، افزایش تعداد خودروها می‌طلبد که سیستم درمانی نیز افزایش پیدا کند، گفت: اگر سیستم درمانی و امدادی نیز جهش پیدا کند، شاهد کاهش میزان تلفات در حوادث و سوانح جاده‌ای خواهیم بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان به شهروندان و زائرانی که قصد حضور در مراسم راهپیمایی اربعین ۹۵ را دارند، گفت: زائران توجه داشته باشند که بدون داشتن ویزا، اجازه عبور به هیچ زائری از مرز داده نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها