درخواست فوری پلیس راهور درباره معاینه‌ فنی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها به دو سال شد.
کد خبر: ۹۶۰۵۵۵
درخواست فوری پلیس راهور درباره معاینه‌ فنی

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لایحه هوای پاک و بخشی از این لایحه که به موضوع کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها از پنج سال به دو سال تاکید دارد، گفت: به‌طور کلی پلیس از هر طرح و لایحه‌ای که سبب کاهش آلودگی هوا شود استقبال کرده و در صورت اجرا و تأمین زیرساخت‌ها با آن همراه خواهد شد. در لایحه هوای پاک نیز بحث کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها مطرح شده که این موضوع نیز مورد تأکید و موافقت ماست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس از مدت‌ها قبل بر ضرورت کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها تأکید داشت، افزود: امیدواریم که این امر هرچه سریع‌تر به تصویب نهایی رسیده و برای اجرا ابلاغ شود چرا که معتقدیم پنج سال زمان زیادی برای معافیت خودروها از دریافت معاینه فنی است.

حسینی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های این کاهش مدت زمان نیز فراهم شود، افزود: البته در حال حاضر نیز آن‌دسته از خودروهایی که حتی کمتر از پنج‌ سال از تولیدشان گذشته باشد اما آلایندگی داشته و نقص ظاهری در آنها وجود داشته باشد توسط پلیس اعمال قانون خواهند شد، اما معتقدیم که قانونی شدن آن تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

وی در پایان از مسئولان در دولت و مجلس خواست که هرچه سریع‌تر نسبت به تصویب و اجرایی شدن این امر اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
حسین
-
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
سردارعزیز و بزرگوار؛ لگنی كه دست مردم میدهند ؛ هرروز اگر معاینه فنی شوند كم است ؛ حالا حضرتعالی هی نمك رو زخم مردم بپاشید؛ چرا هی دوست دارید به طرق مختلف مردم مظلوم ایران ... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفاً خاطیان اصلی كه تولیدكنندگان خودروها هستند ؛ جریمه شوند نه این مردم مظلوم ، تازه خودروئی هم ایراد داشته باشد، براحتی جواب سلامت میگیرد.
حسین
-
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
این پیشنهاد جای تاسف دارد؛ جریمه فقط از كیسه مردم و سود به جیب خودروسازان
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
سعی كنید خودروی بالای ده سال رااسقاط كنید
در پاسخ به دوستی كه از نرم‌افزار موبایل نظر دادند
-
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
صحیح‌ترش اینه كه خودروهایی كه در معاینه فنی رد شده و امكان تعمیر و ترمیم ندارند اسقاط بشه و نه خودروهایی كه بلحاظ مراقبت صحیح و سالم صاحبش عمر طولانی یا به قول شما بالای ده سال است.
حسین
-
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
بیشتر یك پیشنهاد بهانه‌زایی برای كسب درآمد و تأمین مالی پرداخت حقوق‌های نجومی است تا به فكر مردم بودن. یعنی همه كارها و اولویت‌های دیگر انجام شدن و مانده كه هر سال مردم سرمایه و پس انداز نداشته خود را صرف آزمایش‌های فنی و جریمه و غیره و ذالك نمایند.
سال‌هاست كه ملت از تحولات بعد انقلاب و جنگ و تحریم و گرانی و پله‌های ادارات را دویدن كمر راست نكرده‌اند، هر دفعه وعده دادند كه بهار می‌رسد امید می‌آید! پس كی و در چه نقطه‌ای به آرامش می‌رسیم ما؟
نگاه به وسایل نقلیه مردم نكنید. اینها را با هزار و یك ترفند بصورت اقساط به ما غالب كرده‌اند كه هنوز در پرداخت قسط‌های آن مانده‌ایم.
به نظر شما یك مرد در پاییز و زیر باران و زمستان برفی زن و بچه‌ی خودش را سوار موتورسیكلت می‌كند كه به مقصد برسد چه معنایی می‌دهد؟
چطور در اینجور موارد خودمان را با یورو چهار و پنج مقایسه می‌كنیم و در باقی موارد هندی هستیم و كم مانده كه مسافرگیری روی سقف واگن مترو و قطار و اتوبوس هم مجاز شود.
عجب بدبختیم ما بخدا.
یاسمین
-
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
چرا راهسازی و راهنمایی و رانندگی راجع به درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی مردم شفاف‌سازی نمی‌كند؟
محمودی
-
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
ورق قوطی حلبی روغن نباتی شرف داره به ورق اتاق خودرو داخلی.
مریم
-
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
آشغال تولید می‌كنن بعد فیلم تصادف و آلودگی می‌سازن و با مردم ماسك به دهن بی‌پول كه خودرو ندارن مصاحبه می‌كنند برای لزوم معاینه فنی خودروها. همه كارتون مونده بود چسبیدید به معاینه خودرو؟؟؟ دولت از كجا كم آورده كه دست گذاشته روی درآمد معاینه فنی یهویی؟؟؟
كامی
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
یك پیشنهاد به دولت! اجازه بدهند برای رفع كامل آلودگی هوا مردم از اسب و الاغ و قاطر با ضمائم پوشك مخصوص حیوانات، برای تردد استفاده كنند.
یاسی
-
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
آره مگه چه اشكالی داره. بهتر از خودروهای داخلیه كه...
علی
-
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
تو بساز - من اسقاط می‌كنم - نصف نصف - به سرگردانی مردم هم می‌خندیم - گرانی كیلویی چند؟ - آمار خودكشی و مشكلات مردم هم به خودشان مربوطه!
علی
-
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
اینایی كه این نظرات پرسوز و گداز رو نوشتند یعنی دلشون خوشه كه رییس پلیس راهوری یا حسن روحانی یا هر رییس جمهور دیگه یا نماینده هایی كه در اصل باید نماینده مردم باشند اینها رو می‌خونند؟؟؟؟؟؟؟ برادرا و خواهرای گلم خون خودتون را كثیف نكنید. ما از این پایین توی پراید و پیكان و آردی و روی موتور دیده نشدیم و نخواهیم شد.

نیازمندی ها