خبرهای رسیده از سوریه از درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در جنوب شهر حلب حکایت دارد. برخی منابع خارجی می‌گویند تروریست‌ها تصمیم گرفته‌اند محاصره حلب را شکسته و به این وسیله نیروهای خود در داخل این شهر را تقویت کنند.
کد خبر: ۹۶۱۶۴۶

به گزارش منابع میدانی، همزمان با این درگیری‌ها جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع و نیروهای تروریست‌ها را در محور پروژه 1070 واحدی بشدت بمباران کردند. گفته می‌شود همزمان با این درگیری‌ها، تروریست‌های مسلح محله‌های مسکونی الاعظمیه، حلب جدید و الفرقان را موشکباران کردند. گزارش‌ها از زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و خسارت‌های فراوان به منازل و خودروها حکایت دارد. بخش دیگری از این درگیری‌ها از خارج از حلب و از سمت شرق هدایت می‌شود. شهر حلب که بخش شرقی آن در اختیار تروریست‌های مخالف دولت سوریه است از ماه‌ها پیش در محاصره نیروهای دولتی است. گزارش‌ها حاکی است بیش از 150 راکت از سوی تروریست‌ها به سوی پایگاه هوایی نیرب در بخش شرقی حلب شلیک شده است. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید پایگاه هوایی حمیمیم، پایگاه دائم روسیه در سوریه در نزدیکی لاذقیه هم هدف قرار گرفته است. شبکه الجزیره در گزارشی مدعی شد نیروهای جیش‌‌الفتح، ائتلافی از تروریست‌های مخالف دولت سوریه، تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان را که در کنار ارتش سوریه در حلب می‌جنگند، به اسارت گرفته است. حزب‌الله لبنان دراین‌باره تاکنون خبری منتشر نکرده است.

با وجود این حملات و اخبار ضد ونقیض، یک منبع نظامی دولت سوریه می‌گوید تاکنون گروه‌های تروریستی با وجود این حملات نتوانسته‌اند پیشروی قابل ملاحظه‌ای به دست آورند و ادعای رسانه‌های حامی آنها مبنی بر ایجاد شکاف در جبهه غربی، بی‌پایه و اساس است.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مواضع تروریست‌ها را زیر آتش خود قرار داده‌اند و صدای انفجارهای شدید در منطقه شنیده می‌شود.

همزمان با این درگیری‌ها بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با استانداران کشورش تاکید کرد، دمشق در هر شرایطی به مبارزه خود با تروریسم ادامه می‌دهد. در یک خبر دیگر اعلام شد نشست شورای امنیت درباره حملات شیمیایی سوریه به دلیل مخالفت روسیه بی‌نتیجه مانده است. روسیه نتایج تحقیقات سازمان ملل را که مدعی دست داشتن ارتش سوریه در حملات شیمیایی بود، غیرقابل اعتماد خواند و تاکید کرد که بر اساس آن نمی‌توان سوریه را مجازات کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها