یک منبع میدانی در جبهه حلب از تاکتیک‌های جدیدی خبر داد که ارتش سوریه برای مقابله با تروریست‌های موسوم به انغماسی از آن استفاده می‌کند و توانست شدیدترین حمله آنها به غرب حلب را دفع کند.
کد خبر: ۹۶۲۰۴۵
راز عدم حملات هوایی به مواضع تکفیری‌ها در حلب

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اولین مرحله یورش گسترده گروه‌های تروریستی به محور غربی شهر حلب را دفع کردند در حالی که انتظار می‌رود جبهه‌ها با ورود استحکامات به مواضع تمام طرف‌ها بار دیگر شعله‌ور شود.

منابع میدانی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم در سوریه تاکید کردند سازمان اطلاعات نظامی سوریه و اتاق عملیات حلب، پیش از این تجاوز گسترده اطلاعاتی درباره آغاز آن دراختیار داشتند و به همین سبب نیروها و تجهیزات بیشتری را به جبهه مطالعات علمی،‌محور منیان و جمعیه الزهراء در غرب حلب ارسال کرد و همین امر به ارتش این امکان را داد تا یورش گسترده تروریست‌ها را مهار کند.

به گفته این منابع، در نبرد سابق حلب و پس از آنکه گروه‌های تروریستی توانستند شکافی در منطقه الراموسه در ماه آگوست برای خود ایجاد کنند، آکادمی نظامی و حامیان آن نقش بزرگی در توقف تنش‌ها در جبهه‌ها و ایستادگی و مقاومت در مقابل حمله سنگین آن زمان تروریست‌ها ایفا کردند، به همین سبب به نظر می‌رسد هدف نخست گروه‌های تروریستی از حمله جدیدشان، آکادمی نظامی باشد.

یک افسر میدانی در تشریح جزئیات آخرین تحولات جبهه غربی حلب گفت گروه‌های تروریستی برای گسترش دامنه حملات خود به تمام حومه‌های حلب تلاش کردند، اما محورهای جدید بر جبهه غربی و جنوب غربی حلب متمرکز شده است.

حمله روز گذشته(جمعه هفتم آبان)تعداد تروریست‌ها در مقایسه با حمله سابق تروریست‌های جیش الفتح در ماه آگوست که به سیطره آنها بر دانشکده‌های نظامی منجر شده بود، کمتر شد به طوری که در حملات روز گذشته حدود پنج هزار تروریست شرکت کرده بودند که در نقاط مختلف پخش شده بودند و به همین سبب گروه‌های تروریستی تعداد زیادی نیرو نداشتند و در نتیجه در جمع‌آوری قوای خود در یک نقطه مشخص همانند حملات گذشته خود شکست خوردند، دلیل کم بودن تعداد تروریست‌ها در حملات روز گذشته در مقایسه با ماه آگوست این است که شمار زیادی از تروریست‌ها در جبهه‌های حلب به ویژه تروریست‌های جیش الفتح و حرکه نورالدین الزنکی به هلاکت رسیدند و دلیل دیگر آن است که اغلب گروه‌های تروریستی در عملیات تروریستی شمال موسوم به سپرفرات که فرماندهی آن را ارتش ترکیه برعهده دارد، مشارکت دارند.

افسر میدانی جبهه حلب گفت یکی از مهمترین دلایل شکست حمله روز گذشته این بود که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت تاکتیک بهتری برای مقابله با تروریست‌ها در پیش گرفتند، گروه‌های تروریستی از انغماسی برای ورود به مناطق درگیری استفاده می‌کنند.

وی فاش کرد: نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت تیم‌های ویژه‌ای برای مقابله با انغماسی‌ها تشکیل داده‌اند تا مهمترین سلاح تروریست‌ها به ویژه حزب ترکستانی در نبردها را خنثی و بی‌اثر کنند.

این منبع خاطر نشان کرد ارتش سوریه از موشک‌های کیفی و منحصر به فردی برای مقابله با خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست‌ها استفاده می‌کند و همچنین شبکه‌ای از موشک‌هایی که در طول جبهه‌های مستقر کرده در اختیار دارد.

این افسر میدانی درباره دلیل مشارکت نداشتن جنگنده‌های روسی و سوری در نبردهای غب حلب تاکید کرد مسافتی که مواضع ارتش را از دشمن جدا می‌کند، بسیار به هم نزدیک بوده و در نتیجه در صورت حملات هوایی، نیروهای خودی هم ممکن بود در معرض خطر قرار بگیرند و به همین سبب حملات هوایی انجام نشد.

گروه‌های تروریستی و رسانه‌های آنها تاکید می‌کنند که مهمترین هدف آنها از حملات جدیدشان، سیطره بر آکادمی نظامی الاسد برای ورود به محله حلب الجدیده است و همچنان به گلوله‌باران محله الحمدانیه که طرفداران دولت در آن زندگی می‌کنند، ادامه خواهند داد. با توجه به تهدیدهای تروریست‌ها شاید طی ساعات آینده شاهد موج جدیدی از حملات آنها به این محور باشیم.

در حال حاضر جنگنده‌های ارتش سوریه در آسمان حلب برای زیر نظر گرفتن اوضاع جمیعه الزهراء‌و ضاحیه الاسد به پرواز درآمده‌اند.

* انغماسی یگان ویژه انتحاری‌های گروه‌های تروریستی است، انغماسی تروریستی است که کمربند انفجاری و سلاح سبک به‌همراه دارد و تا آخرین گلوله می‌جنگد و پس از پایان رسیدن گلوله‌هایش خود را منفجر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها