نایب رییس اتاق اصناف در گفتگو با جام جم آنلاین خبرداد:

فعالیت بیش از هزار تعمیرگاه بدون نمایندگی در تهران

رییس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس گفت :در تهران حدود هزار واحد مجاز نمایندگی و کمی بیش از هزار تعمیرگاه دارای پروانه کسب اما فاقد نمایندگی خودروسازاعم از داخلی و خارجی فعالیت می کنند .
کد خبر: ۹۶۰۹۹۳
فعالیت بیش از هزار تعمیرگاه بدون نمایندگی در تهران

علیرضا راسی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا با برداشته شدن تحریم ها وضعیت تامین قطعات اصلی در تعمیرگاهها بهبود یافته است گفت :با برداشته شدن تحریم ها تعمیرکاران خودرو بیشتر به دنبال تامین قطعات اصلی هستند، درحالیکه پیش از این مجبور بودند قطعات خود را از کشورهای دیگر چون چین تامین کنند ، اما خوشبختانه بخشی از این مشکلات حل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که سهم قطعات چینی در بازار تا چه میزان کاهش یافته توضیح داد : سهم قطعات چینی در بازار را نه می توان گفت کم شده و نه اینکه بگوییم زیاد است به هر حال شرایط تحریمی بر افزایش سهم قطعات چینی تاثیر گذاشته بود و باید آمار دقیق تر را وزارت صنعت در این رابطه اعلام کند .

نایب رییس اتاق اصناف تهران همچنین گفت : بسیاری از مصرف کنندگان از کیفیت جنس های چینی نالان هستند ، به هر حال یکسری از قطعات از گذشته از مبادی رسمی وارد شده است ولی کیفیت خوبی ندارد و هرکدام از این قطعات که در تولیدات داخلی مورد استفاده قرار گرفته خودور سازان را دچار مشکل کرده است .

راسی بیان کرد : البته فرق نمی کند قطعه مال کدام کشور باشد ، مهم استاندارد بودن آن است ،آتش گرفتن برخی از ماشین ها در سالهای گذشته ناشی از این بود که به کیفیت و استاندارد بودن قطعات آن توجه نشد ، فرض کنید در سیستم سوخت رسانی شلنگی که باید در معرض حرارت 90 تا 100 درجه که نقطه ذوب است مقاومت داشته باشد از استاندارد کافی برخوردار نبود وباعث آتش سوزی در برخی خودرو ها شد که البته کم کم عیب یابی و این مشکل رفع شد اما تا این مرحله خسارت هایی زیادی وارد کرد.

وی افزود : خودرویی که ساخته می شود یکسری قطعات اصلی دارد و قطعاتی که در تولید به کار می رود حتما باید استاندارد باشد ،‌فرض کنید درمورد پژو گفته می شود تا 90 درصد آن تولید داخلی است ولی موضوع اصلی این است که باید دید این 90 درصد در قالب استاندارد های تعریف شده آن خودرو تولید شده است یاخیر .

رییس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه و اتوسرویس با توجه به قراردادهای جدیدی که با خودروسازان منعقد شده است گفت : متاسفانه برخی وقت ها شنیده می شود قرار دادهای بسته شده برای تولید معمولی ترین نوع خودرو شرکت ها ی خودرو ساز خارجی بوده است ، در حالیکه می توانند برای تولید یک خودرو ی پرآبشن قرارداد ببندند ، چون مردم ما لیاقت اینکه سوار ماشین با کیفیت بشوند را دارند .

راسی گفت : قطعه سازمان ما توانمند هستند و توانایی تولید قطعات مورد نیاز خودرو هایی که قرارداد بسته می شود را دارند و می توانند بلافاصله کپی سازی کنند اما متاسفانه بجای آنکه بروند برای تولید یک خودروی خوب قرار داد ببندند بیشتر به دنبال ارزان بودنش هستند این در حالیست که باید کیفیت را ملاک قرار دهند.

سیما رادمنش _جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
گاراژ دار
-
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
۰
۰
من تعمیرگاه دارم با بیش از ۳۰ سال سابقه و هم چنین تخصص در رشته مكانیك و همكاران بنده هم در تعمیرگاه همه مجرب هستند و ما مشتریان زیادی داریم كه همه راضی هستند هم از نوع خدمات فنی كه ارائه میدهم و هم كیفیت كار اما خب قطعات را ما به خود مشتری میگیم تهیه كند كه بعدا دل خوری بوجود نیاد كه فكر نكند سرش را كلاه گذاشتیم اما در مورد نمایندگی باید گفت خودروسازهای داخلی طلبكار هستند برای همین برای ما مقرون به صرفه نیست و حوصله سر كله زدن با خودروسازهای داخلی را نداریم . همین طوری خیلی راحت تر كار میكنیم .

نیازمندی ها