رادیو فرهنگ پنج شنبه ۲۹ مهر در برنامه «نام آوران ایران زمین» با نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر گفتگو می کند
کد خبر: ۹۵۸۲۳۶
رادیو فرهنگ میزبان نادر مشایخی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه «نام آوران ایران زمین» هر پنجشنبه ساعت 21 از گروه تاریخ واندیشه پخش می شود. که به گفتگو با چهره های فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه های مختلف هنری و علوم انسانی اخصاص دارد.
در برنامه این هفته گفتگوی اختصاصی با نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر را خواهید شنید.
نادر مشایخی، فرزند جمشید مشایخی، بازیگر نامدار تئاتر و سینما در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در تهران به پایان رساند.
وی سپس به هنرستان عالی موسیقی رفت و بعد از آن به دانشگاه موسیقی وین در اتریش رفت و در رشته آهنگسازی ، رهبری و موسیقی الکترونیک با درجه ممتاز فارغ التحصیلی شد.
مشایخی در سال ۲۰۰۱ ارکستر وین را تشکیل داد و از همان سال‌ها رهبری ارکسترهایی چون وین ۲۰۰۱ و کاپلا کوندورتا و همکاری با هنرمندانی چون هانا شیگولا را در فعالیت‌های خود گنجاند.
شرکت در فستیوال های معتبر اروپا، آمریکا و آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران و اجرای کنسرت با این ارکستر در اتریش(دو بار) و آلمان،تدریس در دانشگاه تهران ، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران. از دیگر فعالیت‌های این آهنگساز و موزیسین به شمار می‌رود.

کارشناس مجری این برنامه علی عظیمی نژادان و تهیه کننده آن رکسانا حمیدی است که پنج شنبه ها از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 585 پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها