روسیه با اعلام اینکه «نتیجه نشست لوزان تاکید بر یکپارچگی و تعیین آینده سیاسی سوریه با رای مردم بود»، اعلام کرد: جداسازی گروههای معارض مسلح از تروریست ها لازمه و ضامن برقراری آتش بس موفق است و طرف روسی در مذاکرات سوئیس بر این موضع تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۴
نتیجه نشست لوزان به روایت روسها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای با اشاره به مذاکرات طرف های بین المللی و منطقه ای در نشست لوزان، خاطرنشان کرد: در مذاکرات سوئیس بر برقراری آتش بس در حلب و تمامی سوریه با توجه به توافق های روز 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) ژنو میان روسیه و آمریکا تاکید شد.

وزیران خارجه روسیه، آمریکا، ایران و چند کشور دیگر عصر دیروز در لوزان در مورد بحران سوریه و مسائل مربوط به آن گفت و گو کردند.

در بیانیه روسیه آمده است: در مذاکرات لوزان مسائل مربوط به ازسرگیری روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطابق مفاد قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل، تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه و توافقنامه 30 ژوئن سال 2012 ژنو مورد بررسی قرار گرفت.

«تمامی شرکت کنندگان نشست لوزان بر یکپارچگی، وحدت و استقلال سوریه تاکید و خاطرنشان کردند که سوری ها در جریان مذاکرات داخلی باید سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.»

وزارت خارجه روسیه همچنین افزوده است: طرف روسی در نشست بین المللی لوزان تاکید کرد که ضامن برقراری آتش بس و تامین شرایط دسترسی تمامی افراد نیازمند در سوریه به کمک های انسانی، جدا کردن معارضان میانه رو از گروه جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی وابسته و همپیمان آن است.

«در این رابطه به تلاش و همکاری تمامی شرکت کنندگان در نشست لوزان با نیروهای حاضر در سوریه نیاز است و باید این واقعیت را درک کرد که عملیات علیه داعش و جبهه النصره نیز ادامه خواهد یافت.»

وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، ایران، عربستان سعودی، ترکیه، قطر، عراق، مصر اردن و استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه، در مذاکرات لوزان با هدف دستیابی به یک آتش بس در سوریه به ویژه شهر حلب، شرکت داشتند که این نشست بدون رسیدن به یک راهبرد و توافق روشن به امید نشست های بعدی پایان یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها