کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

حمله احتمالی آمریکا به سوریه با واکنش سخت روسیه مواجه می شود

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا علیه ارتش سوریه گفت:هر گونه حمله آمریکا به ارتش سوریه با واکنش سخت مسکو مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۳۸
حمله احتمالی آمریکا به سوریه با واکنش سخت روسیه مواجه می شود

محمد رضا فرقانی سفیر اسبق ایران در ترکمنستان در گفتگو با جام جم آنلاین در باره اخبار مربوط به حمله احتمالی آمریکا به ارتش سوریه اظهار داشت:استراتژی مسکو در سوریه بر اساس مقابله جدی با تروریستها و گروههای تکفیری و نیز حمایت از دولت قانونی بشار اسد استوار است و روسها عملا هم نشان داده اند که پای تمام هزینه های حمایت ار اسد ایستاده اند.

وی افزود:هرگونه حمله نظامی آمریکا به ارتش سوریه باعث تضعیف دولت بشار اسد در مقابل گروههای تروریستی خواهد بود و قطعا مسکو چنین اجازه ای را به واشنگتن نخواهد داد.

فرقانی یاد آور شد:روسیه با اعزام ناوهای جنگی خود به سواحل سوریه و استقرار سامانه های اس 300 و اس 400 در این کشور عملا نشان داده است در مقابله با گروههای تروریستی و حمایت از دولت بشار اسد بسیار جدی است.

وی افزود:با توجه به قاطعیت روسیه در حمایت از دولت آقای اسد به نظر نمی رسد تهدیدات آمریکا علیه ارتش سوریه جدی باشد.

گفتنی است روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده که وزارت دفاع آمریکا درصدد حملات محدود به مواضع ارتش سوریه است.

همچنین روزنامه مستقل رأی الیوم، به نقل از گزارش مرکز پژوهش‌های فیریل در برلین از طرح ناتو برای حمله به ارتش سوریه و هم‌پیمانانش با بیش از ۸۰۰ جنگنده و مشارکت ۱۴ کشور و حمایت مالی عربستان خبر داده است.

به گفته این منابع، توقف هماهنگی واشنگتن با مسکو و ادامه پیشروی ارتش سوریه در حلب ناتو را به این فکر واداشته که هیچ گریزی از انجام عملیات گسترده نظامی علیه ارتش سوریه نیست چرا که پیروزی ارتش سوریه در حلب و آزادسازی این شهر به معنای باز شدن در به روی پیروزی‌های بزرگتر و کنترل ارتش سوریه بر تمامی خاک این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی رزمنده
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
۰
۰
متاسفانه بوی خوشی به مشام نمی آید . مطمئن باشید غربیها هیچ وقت اجازه نمی دهند كه طرحهای ایران وروسیه در سوریه به نتیجه برسد . سقوط حلب یعنی شكست غرب و طرحهای شیطانی آنها . لذا به این راحتی كوتاه نمی ایند . خدا آخر وعاقبت خاورمیانه را ختم به خیر كند .

نیازمندی ها