پس از رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و رقابت های فیبا آسیا چلنج، بسکتبال ایران بار دیگر در یک چالش سخت و یک میدان معتبر بین المللی دیگر قرار گرفته است، میدانی به نام رقابت های جام باشگاه های آسیا.
کد خبر: ۹۵۲۹۹۵
چالش جذاب پتروشیمی در جام باشگاه های آسیا با میزبانی چینی ها

به گزارش جام جم آنلاین ، تقریبا تصویر ثابتی از جام باشگاه های آسیا در ذهن داریم. رقابت هایی که طبق یک قانون نانوشته انگار متعلق به غرب آسیا بود و تیم هایی فراتر از قطر و اردن و لبنان در این رقابت ها به عنوان حریفان بسکتبال باشگاهی ایران نمی دیدیم. اما اینبار اوضاع بسیار فرق کرده است. این تفاوت باعث شده است تا رقابت های جام باشگاه های آسیا نسبت به دوره های قبل اعتبار و کیفیت بالاتری داشته باشد. اما این تفاوت چگونه حاصل شد؟

سنت شکنی چینی ها

رقابت‌های جام باشگاه های آسیا از 17 تا 25 مهر ماه امسال در استان دوهان چین برگزار می شود. اینبار رقابت های بسکتبال باشگاهی آسیا قرار نیست محدود به غرب آسیا و کشورهای این منطقه باشد، اینبار میزبانی اش به کشوری رسیده که در دوره های پیشین نماینده ای از این کشور قدرتمند در بسکتبال نمی دیدیم. چینی ها بنا به دلایل مختلفی حاضر به شرکت در رقابت های بسکتبال باشگاهی آسیا نبودند اما اینبار نه تنها گام به این رقابت ها گذاشته اند بلکه میزبانی را هم بر عهده گرفته اند. حضور همین چینی ها کیفیت رقابت ها را دو چندان خواهد کرد و البته کار نماینده ایران را بسیار سخت.

بهنام یخچالی، رضا لطفی، مهدی اسماعیلی، موسی نبی‌پور و حامد حسین‌زاده بازیکنان فصل پیش پتروشیمی بندر امام قرارداد خود را تمدید کرده‌اند و مهراد آتشی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و روزبه ارغوان نیز بازیکنانی هستند که برای جام باشگاه‌های آسیا و فصل جدید لیگ برتر جذب این تیم شدند. همچنین جرالد رابینسون و جیمز وایت دو بازیکن آمریکایی هستند که به عنوان سهمیه خارجی در پتروشیمی حضور دارند.

چینی ها تنها مدعیان قهرمانی و رقیب سرسخت تیم پتروشیمی ایران محسوب نمی شود، امسال تیم‌های قدرتمندی همچون الریاضی لبنان و تیم‌های قدرتمند چین و شرق آسیا حضور دارند.

بیست و پنجمین دوره رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا با شرکت 10 تیم مهر ماه امسال به میزبانی کشور چین برگزار خواهد و تیم پتروشیمی بندر امام تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

چند نکته جالب درباره تیم پتروشیمی

حالا که رقابت های جام باشگاه های آسیا شروع شده است بد نیست نگاهی به برخی از ویژگی های تیم پتروشیمی بندرامام بیندازیم:

میانگین سنی: برای تیم پتروشیمی بندرامام میانگین سنی 24.5 سال ثبت شده است و این یعنی یک تیم بسیار جوان ولی در عین حال با تجربه. در رابطه با میانگین سنی دیگر تیم ها چیزی نمی دانیم اما به نظر می رسد پتروشیمی یکی از تیم های جوان شرکت کننده در این رقابت ها باشد.

میانگین قدی : اینجا هم شاگردان مهران شاهین طبع اوضاع خوبی دارند. میانگین قدی 189 سانتی متر برای این تیم جوان ثبت شده است. البته چینی ها قطعا میانگین قدی بالاتری خواهند داشت. آنها بالای 190 سانتی متر میانگین قدی شان است.

«پترو» قبل از اعزام چه کرد؟

تیم پتروشیمی بندرامام قرار بود قبل از حضور در رقابت های جام باشگاه های آسیا در یک تورنمنت تدارکاتی در همان چین شرکت کند که بنا به دلایلی این موضوع منتفی شد اما چند دیدار تدارکاتی در تهران برگزار کرد. شاگردان شاهین طبع دو بار برابر تیم شیمیدر به میدان رفتند.

برنامه کامل مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا

برنامه بازی‌های نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا اعلام شد. در گروه اول بیست و پنجمین دوره جام باشگاه‌های آسیا، پتروشیمی بندر امام با تیم‌های الریاضی لبنان، الریان قطر، ONGC هند و پائیان چین تایپه قرار گرفته است.

در گروه دوم نیز تیم‌های الشرطه عراق، آتیرائو قزاقستان، بارسی اترائو مالزی، الاهلی امارات و ژینجیانگ چین حضور دارند. طبق اعلام رسمی کمیته مسابقات، برنامه دیدارهای نماینده کشورمان به شرح زیر است:

شنبه 17 مهر:

پتروشیمی بندرامام – پائیان چین تایپه، ساعت 13:30 به وقت تهران

یکشنبه 18 مهر:

ONGC هند – پتروشیمی بندرامام، ساعت 8:30 به وقت تهران

دوشنبه 19 مهر:

نماینده ایران استراحت دارد

سه‌شنبه 20 مهر:

پتروشیمی بندرامام - الریان قطر، ساعت 8:30 به وقت تهران

چهارشنبه 21 مهر:

الریاضی لبنان – پتروشیمی بندرامام، ساعت 8:30 به وقت تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها