بر اساس بازرسی های صنفی اتاق اصناف ایران در شهریور ماه سال جاری بیشترین تخلفات در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۴
متخلف‌ترین اهالی بازار را بشناسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، 311 هزار و 826 فقره بازرسی در شهریور ماه 95 توسط بازرسان اتاق اصناف ایران از صنوف سراسر کشور انجام شد.

در این مدت 15 هزار و 777 فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از 47 میلیارد و 506 میلیون ریال تشکیل شده است.

در ماه یاد شده 11 هزار و 844 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که 59 درصد آن در بخش کالا و 41 درصد در بخش خدمات است.

بنا بر این گزارش، 25 درصد شکایات دریافتی مذکور به صورت حضوری، 58 درصد تلفنی و 17 درصد از طریق کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان 11هزار و 382 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد.

به این ترتیب از کل شکایات قابل پیگیری17 درصد منجر به رضایت شاکی، 33 درصد متخلف، 33 درصد غیر متخلف و 17 درصد همچنان در دست بررسی است.

همچنین گزارش‌های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در شهریور ماه در بخش میوه و مرکبات، تخم مرغ، قند وشکر و سیمان بطور میانگین از 2 تا 3 درصد افزایش تخلف داشته است و بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها