زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد

با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است.
کد خبر: ۹۵۲۰۵۸
زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ‌هم‌اکنون بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان در اختیار سایپا است.

این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند.

این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.

در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است.

کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود.

قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.

البته مدل هندی این خودرو فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.

پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید این خودروی ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.

با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.

در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.

در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.

به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
بی طرف
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
این ماشین اگه بیاد من پژو پارسمو میفروشم و میخرمش
داغون
-
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
اگه بشه باش مسافر كشی كرد منم میخرمش.
w
-
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
واقعا هم جای تعجبه كه كل بازار خودروی ایران دست همین دوتا شركته ، برای همینه كه رئیس ایران خودرو چشم
توی چشم مردم نگاه میكنه میگه زور دارم استاندارد نمیكنم نخرین،كه دیگه همه مجبورن بخرن ، زمونه افتضاحی شده .
بابك مختاری
-
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
زهی خیال باطل....
به محض اینكه رنو مستقر شد دو روزه راه و روش دوشیدن مردم رو یادش میدن.همین ماشین رو به قیمت چهل میلیون میدن به مردم ما
امیر
-
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
۰
۰
خوب تو برزیل 25 تومن هست. اینجا ایرانه میشه راحت دور و بر 40 تا 50 تومن به ملت قالب كرد. این كه كاری نداره.
حسین
-
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
خخخ
دقیقا
جمشید
-
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
40 درصد عوارض را به این خودروی 25 میلیونی اضافه كنید ببینید قیمتش چقدر می شود
رشید
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
خودروسازان جهانی برای فروش و یا تولید این تیپ ماشینها در هر كشوری باید التماس كنند تا مسئولین اون كشورها اجازه بدهند كه وارد بازار آنها شوند اما در كشور ما از انجایی كه مدیران بسیار بافكر و مستعد(البته در گرفتن حقوق و پورسانت)داریم هر3 شركت خودروسازمان برای جذب یك شركت با هم رقابت میكنند و التماس میكنند.!!!!!!!!!!!!!!!
یه ایرانی
-
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
خدایا ما را از شر سایپا و ایران خودرو خلاص بفرما
وریا
-
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
مافیای خودرو باید بالاخره یروز شكسته میشه ..
ماشین دیزل چرا وارد نمیكنن؟كه هم عمر بالایی داره هم تعمیراتش ارزونه سوختش ارزون تر و پاك تره؟؟؟؟؟؟؟
كسرا
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
سایپا و ایران خودرو لكه ... صنعت خودروسازی جهانند
رضا
-
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
۰
۰
این مطالب شما جنبه تبلیغاتی داره . بازم اینها گران هستن . اما شما دارین مثلا ذهنها رو آماده میكنید . همین خودروها و قیمتگذاریها نشان دهنده كاهش ارزش پول ملی ایران است . درآمدها رو به كاهش و هزینه ها رو به افزایش هستند .

نیازمندی ها