رضا کیانیان، بازیگر نام آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت وگو با برنامه «صبح تهران» رادیو تهران از مردم خواست تا برای نجات دریاچه ارومیه، از طریق سامانه پیامکی 30007040 و ارسال عدد 1، به کمپین نجات دریاچه ارومیه بپیوندند.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۳
نجات دریاچه ارومیه با یک شماره

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، چیچست، کبودان، ارومیه اسم ها فرق می کند، اما همه این اسم ها یک پهنه آبی است که حالا تبدیل به دغدغه ملی شده و تلاش جمعی برای نجات بزرگترین دریاچه داخلی ایران را می طلبد.خیلی وقت ها می شنویم که حال این دریاچه خوب نیست، وفقط 10 تا 15 درصد از آن باقی مانده است، گروه های مرجع و محیط زیست به میدان آمدند اما...

رضا کیانیان، هنرمند نام آشنای کشورمان از آن دست آدم هایی که سعی می کند با یک حرکت و تلاش ملی، همه با هم این دریاچه را نجات دهیم.

وی با اشاره به این کمپین گفت: اگر ما بتوانیم یک میلیون امضا جمع کنیم، با تکنولوژی و سرمایه گذاری مدرن، جامعه جهانی به ما کمک خواهد که این دریاچه را زودتر احیا کنیم. به هر دلیلی سیاست های غلط، استفاده غلط کشاورزی از آب، استفاده نادرست ما از آب و خشکسالی باعث شده تقریبا تمام دریاچه ما نابود شود. آب های رودخانه ها به 20 درصد رسیده است، یعنی ممکن است تا 20 سال آینده خشکسالی در ایران کامل شود. برای این که این اتفاق نیفتد ما کمپینی تشکیل دادیم تا یک میلیون امضا جمع کنیم و بدهیم سازمان ملل، تا علاوه بر ایجاد همبستگی مردمی، جامعه جهانی را متوجه این فاجعه جهانی کنیم.

کیانیان متذکر شد: در دوران دفاع مقدس دشمن به کشور ما حمله کرد و ما برای دفاع از همین خاک رفتیم جنگیدیم و جان دادیم، الان هم با شرایط آن موقع فرقی نمی کند تمام سیاست های غلط و خشکسالی باعث شده که بخش هایی از خاک وطن ما را از ما بگیرد، یعنی طبیعت را از ما می گیرد، خودمان را از ما می گیرد. وقتی دریاچه ارومیه خشک شود می دانید چه فاجعه ای پیش می آید. طوفان های نمک باعث می شود تا کشاورزی منطقه نابود و مهاجرت آغاز شود، برای این که این کارها نشود خیلی ساده است. من از مردم خواهش می کنم یک کار ساده انجام دهند فقط یک پیامک بدهند و عدد 1 را به شماره تلفن 30007040 پیامک کنند.

هنرمند نام آشنای کشورمان ادامه داد: ما با دست پر می توانیم برابر سازمان ملل ظاهر شویم و بگویم یک میلیون از مردم ما دست در دست هم، دوست دارند دریاچه هایشان احیا شود. بخصوص دریاچه ارومیه و من از مردم ایران خواهش می کنم همین الان به این شماره پیامک کنند.

به گفته وی، ارسال این پیامک رایگان شده است. ما تا به حال دویست هزار پیامک داشتیم و امیدواریم با اطلاع رسانی از این برنامه این تعداد افزایش پیدا کند.

کیانیان در پایان هم تاکید کرد: اگر طبق پیش بینی های علمی، به همین منوال پیش برویم بچه های ما 20 سال آینده چیزی ندارند، مردم ما باید ثابت کنند که کشورشان، آب و خاک شان را دوست دارند و می خواهند در احیای کشورشان کمک کنند. انتخاب می کنیم که دریاچه های کشور، سرزمین های کشورمان و آب کشورمان را داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیده زهره سیادت
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
نظرات بیان شده كه در برنامه خندوانه بیان شد یك تكان عمومی برای مردم بود و بسیار هم خوب است كه آقای كیانیان بصورت هم عددی كه كسانی كه توانایی ندارن در سایت كمك به دریاچه ارومیه ثبت نام كنند بیان شد و هم برای كسانی كه توانایی آن را دارن ماهمه ایرانی هستیم باید همیشه دیدمان در یك سطح باشد با وجود تمام مشكلاتی كه در جامعه هست و از نظر مالی در یك سطح نیستیم و باید كسانی كه دارن به كمك كسانی بیایند كه ندارن این نظره منه

نیازمندی ها