تصاویر جاسوسی ارائه شده از اشکودا فابیا استیت نشانگر این موضوع است که این خودرو نسبت به نمونه سال گذشته خود دارای صورتی کشیده‌تر است و به جلو پنجره جدید مشبک، چراغ‌های قابل تنظیم جلو و همچنین بازطراحی در سپرها و ایجاد ضربه‌گیرهای جدید در آنها مجهز خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۲
تلاش اشکودا برای تغییر در فابیا استیت 2018

این تغییرات که مختص گل سرسبد محصولات اشکودا یعنی مدل فابیا استیت خواهد بود، نمایی متفاوت و شکوهمند را نسبت به فابیا ارائه خواهد داد. در این خودرو دیگر از ترکیب رنگ کروم خبری نیست و چراغ‌های مه‌شکن به کلی دچار تغییر شده‌اند. همچنین جایگزینی جلوپنجره با الگوی لانه زنبوری به جای نمونه قبلی که دارای خطوط باریک افقی بود نیز از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو است.

آن‌گونه که به نظر می‌رسد در این نمونه فیس‌لیفت شده به جای موتور 0/1 لیتری TSI که اولین بار در اکتاویا به کار گرفته شد از یک موتور 2/1 لیتریTSI که قدرت تولید 113 اسب بخار نیرو را خواهد داشت استفاده خواهد شد.

در نمونه‌های موجود این خودرو در حال حاضر موتورهای 59 و 74 اسب بخار به کار گرفته شده که انتظار می‌رود در مدل 2018 با به کارگیری یک واحد توربوشارژ و استفاده از تنفس مصنوعی، از این موتور سه سیلندر قدرتی به مراتب بیشتر و در حدود 113 اسب بخار به دست آورد.

از دیگر تجهیزاتی که تصور می‌شود برای فابیا استیت 2018 قابل دسترس باشد، نصب سیستم کروز کنترل تطبیقی در کنار سیستم دستیار پارک هوشمند باشد؛ این فناوری در حال حاضر از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مدل اکتاویا است و آن گونه که از تصاویر ارائه شده استنباط می‌شود در فابیا استیت نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

با توجه به این نکته که از عمر فابیا بیشتر از دو سال نمی‌گذرد و برای ایجاد تغییرات ظاهری زمان کافی در اختیار سازندگان این خودرو وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد این تغییرات تا پایان سال 2017 روی فابیا استیت اجرایی شود.

با توجه به وضع فروش فابیا در بازار فعلی و اقبال خریداران به این موضوع انتظار می‌رود قیمت در نظر گرفته شده برای فابیا استیت 2018 افزایش چشمگیری نداشته باشد و در محدوده ده هزار و 750 پوند تا 12 هزار و 630 پوند (حدود 50 تا 59 میلیون تومان) قرار خواهد گرفت.

همچنین طبق پیش‌بینی کارشناسان تنها رقیب فابیا استیت در بازار انگلستان فورد فوکوس خواهد بود؛ هرچند ممکن است این پیش‌بینی همزمان با شروع سال 2018 و ورود نسل جدید فابیا و گذشت ماه‌های ابتدایی آن دستخوش تغییرات جدی شود.

منبع: autocar.co.uk

مترجم: محمدرضا نجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها