رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری 800 برنامه اصلی در این هفته با شعار ما آماده ایم در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۲۹۰
برگزاری 800 برنامه در هفته دفاع مقدس

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ بهمن کارگر در نشست خبری نقش رسانه ها را در انجام وظایف و ماموریت های ستاد حفظ آثار دفاع مقدس بی بدیل دانست و گفت: رسانه ها تاثیر خود را در حفظ آثار دفاع مقدس به خوبی ایفا کرده اند.

وی افزود: رسانه ها یک فرصت هستند نه یک تهدید ، ولی برخی دوست دارند همیشه از آنها تعریف شود در صورتی که نقش رسانه ها در تذکر بجاست و برای پویایی آنها لازم است.

سردار کارگر با بیان اینکه مضامین بکر دفاع مقدس بسیار زیاد است، گفت: بعد از انقلاب محصولات آثار دفاع مقدس جز پر مشتری ترین آثار بوده است لذا باید بیش از اینها بدان پرداخت.

وی دفاع مقدس را مظهر حماسه معنویت، آرمان خواهی، ایثار، ‌ایستادگی، ‌پایداری، ‌تدبر، ‌حکمت و عقلانیت دانست و عنوان کرد و افزود: در آثار و فیلم های دفاع مقدس بیشتر به مسائل احساسی پرداخته شده است در حالیکه جنگ تحمیلی ما جز عقلانیت، تدبر و عنایت خداوند چیز دیگری نبود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس امروزه توانسته کشورهای دیگر از جمله لبنان، عراق،‌ سوریه و یمن را نجات دهد ولی در کشور خودمان به قدر شایسته نتوانسته ایم از این ارزش ها استفاده کنیم.

وی گفت: 8 سال دفاع مقدس نباید در یک برهه زمانی بماند دفاع مقدس برای حال و آینده کارایی دارد.

سردار کارگر در ادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مسئولیت اجرای برنامه های مرکزی هفته دفاع مقدس با رئیس ستاد بزرگداشت این هفته است و در استان ها، استانداران مسئولیت برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس را برعهده دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: سه رویکرد گفتمانی، تجلیلی و تکریمی و تبلیغی و اطلاع رسانی سه رویکرد ما در هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه استفاده از ابزارهای فضای مجازی با کمک «NGO»ها یکی از برنامه های بزرگداشت این هفته است، افزود: نشست هم اندیشی با مرکزیت تهران در سراسر کشور در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

وی گفت: برنامه های تحلیلی در دانشگاه های و صدا وسیما، کارگاه های تخصصی خانواده برای مقابله با آسیبهای اجتماعی با الگو گرفتن از دفاع مقدس مخصوصا در سبک زندگی،‌ تبیین اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس و سخنرانی رزمندگان و فرماندهان در مکان های فرهنگی و صدا و سیما از جمله برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر به غبارروبی مزار شهدا در اول مهر در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا در سطح نیروهای مسلح نیز از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان در جهاد سازندگی و ادارات و تجلیل از نقش و جایگاه زنان به صورت ویژه را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: تجلیل از هنرمندانی که در دفاع مقدس نقش داشتند نیز از برنامه های این هفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها