در مراسم ترحیم فرهنگ شریف - تارنواز پیشکسوت و صاحب‌سبک - مطرح شد که فرهنگ شریف اگرچه نشان درجه یک هنری گرفت، اما به‌سادگی زندگی کرد و سلامت موسیقی را در راستای حفظ موسیقی اصیل ایران پاس داشت.
کد خبر: ۹۴۵۱۶۰
در مراسم ختم نوازنده سرشناس چه گذشت؟ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا در این مراسم که عصر ٢٣ شهریورماه در مسجدجامع شهرک غرب برگزار شد، افرادی مانند علی مرادخانی - معاون امور هنری وزارت ارشاد - امین‌الله رشیدی، حسین خواجه امیری (ایرج)، انوشیروان روحانی، اسماعیل آذر، سهیل محمودی، دکتر حسین الهی قمشه‌ای، هنرمندان دیگر و بستگان و آشنایان او حضور داشتند.

پس از خواندن آیاتی از قرآن، اسماعیل آذر - ادیب و پژوهشگر - درباره مرگ سخن گفت و شعر خواند. استاد فرهنگ شریف ۱۷ شهریورماه امسال در ۸۵ سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت. او با ابداع‌هایی که در نحوه‌ی انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داد، از این ساز صدایی متفاوت درآورد که بسیاری از کارشناسان معتقدند، زیباترین صدای تولیدشده از ساز تار است.

شریف در سال ۱۳۱۰ در شهرستان آمل به دنیا آمد. دو ساله بود که با پدر و مادرش به تهران آمدند. از همان دوران کودکی به موسیقی گرایش زیادی داشت، به‌طوری که وقتی پدرش یک‌بار با تار قطعاتی را می‌زد، او به ذهن می‌سپرد و همان قطعات را می‌نواخت. یک روز که پدرش در خانه نبود، سازش را برداشت و شروع به نواختن کرد. وقتی پدر ناگهان به خانه وارد شد و ذوق و استعداد پسرش را دید، او را تشویق کرد و به کلاس‌های استاد علی‌اکبرخان شهنازی برد. به این ترتیب، فرهنگ شریف تحت تعلیم استاد شهنازی قرار گرفت و پرورش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها