با وقوع توفان بامداد جمعه گذشته، اکنون شرایط ناگواری در استان مازندران پیش‌آمده به گونه‌ای که شهرهای این استان بیشتر به مناطق جنگزده می‌ماند. توفان، قائمشهر را با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت درنوردیده و خسارت‌های سنگینی را به بار آورده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۱
ضرورت بهبود امکانات مازندران برای مدیریت حوادث طبیعی

توفان سبب ریشه‌کنی درختان و قطع آب و برق شده و سیلاب و درختان قطع شده انسداد جاده‌های اصلی درون‌شهری در پی داشته که در این میان به خودروهای بسیاری آسیب وارد شده است.

از ساعات آغازین وقوع توفان مدیران شهرستانی و استانی بخوبی کار کرده‌اند، با این همه، حجم خسارت‌ها و آسیب‌دیدگی به حدی بالا بود که متأسفانه طی ساعات اولیه کمک‌رسانی بسختی انجام شد. در اقدام اولیه خیابان‌های اصلی بازگشایی شد تا خودروهای امدادرسانی بتوانند براحتی به انجام مأموریت خود بپردازند. به دلیل حجم بالای خسارت‌ها، امکان وصل و پوشش برق تمام نقاط شهری فراهم نشده، اما آب در شهرهای آسیب‌دیده وصل شده است.

البته در این میان باید قدردان کمک‌رسانی و خدمات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بود که پس از وقوع توفان، تمام ظرفیت‌های مدیریتی در حوزه امدادرسانی و حمایتی را به کار بستند، اما بهبود کمی و کیفی امکانات برای مدیریت بهتر این حوادث بخصوص در استان‌ها، ضرورتی غیرقابل انکار است.

در این راستا می‌بینیم که متاسفانه با توجه به این‌که قائمشهر مرکز توفان بود، خسارت سنگینی به اقتصاد این شهر وارد شده که جبران آن دشوار و نیازمند بسیج عمومی است. در این راستا با مهدی محمدی، فرماندار قائمشهر جلسه‌ای تشکیل شد تا از همه ظرفیت‌ها در شهرستان برای برطرف کردن بحران استفاده شود، اما از دولت نیز انتظار داریم چه اکنون که نیاز به کمک فوری هست و چه پس از گذشت این حادثه که نیاز به کمک برای بهبود زیرساخت‌های مازندران برای مقابله با حوادث طبیعی است، مساعدت‌های لازم را انجام داده و ما نیز پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت.

علی ادیانی

نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها