رد درخواست آزادی برای دهمین بار

قاتل جان لنون همچنان پشت میله‌های زندان +عکس

در خواست عفو قاتل لنون بار دیگر توسط مقامات قضایی نیویورک رد شد. مارک دیوید چپمن شصت و یک ساله که از طرفداران پر و پا قرص جان لنون بود، در سال ۱۹۸۰، این موزیسین برجسته و خواننده پیشین گروه بیتل ها را بیرون آپارتمانش در محله منهتن نیویورک با شلیک گلوله کشت.
کد خبر: ۹۳۹۷۰۶
درخواست عفو قاتل جان لنون باز هم رد شد

به گزارش جام جم آنلاین هیأت بررسی عفو قاتل جان لنون پیشتر هم گفته بود که چپمن با این کار روحیه خانواده لنون و کسانی که او را دوست داشتند ویران کرد.

چپمن در سال ۱۹۸۱ به حبس ابد محکوم شد اما بعد از بیست سال می توانست درخواست تجدیدنظر کند. او این بار به هیأت بررسی گفت که می پذیرد اقدامش خودخواهانه و شر بوده است. هیأت بررسی عفو گفت این قتل از پیش برنامه ریزی شده با هدف رسیدن به شهرت قابل بخشش نیست. این نهمین باری است که درخواست عفو چپمن رد می شود.
​جان لنون هنگام ترور ۴۰ ساله بود. او در مشهورترین ترانه اش «تصورکن» (Imagine) دنیایی عاری از خشونت را تصویر می کند و بیشتر عمر، در این راه تلاش کرد. این روزها که مسأله مهاجرت بار دیگر در دنیا خبرساز شده، نام جان لنون نیز به عنوان یکی از نمادهای مهاجردوستی آمریکا مطرح است.

پیوستن لنون به احزاب چپگرا و ضد جنگ در اوایل دهه ۷۰ میلادی در آمریکا برایش دردسر ساز شد. دولت نیکسون به بهانه این که او در لندن به داشتن حشیش متهم شده بود، در صدد اخراج او از ایالات متحده برآمد. جان لنون و همسرش یوکو اونو، سعی کردند اخراج را با استناد به تلاش یوکو اونو به گرفتن حضانت فرزند ۹ ساله اش به تأخیر بیاندازند.
پس از ماه ها دوندگی ،سرانجام نیکسون استعفا داد و دولت جرالد فورد در روز ۲۹ ژوئیه ۱۹۷۶ کارت سبز اقامت در آمریکا را برای جان لنون صادر کرد. این روز، به عنوان روز جان لنون شناخته می شود و هر سال، به ویژه در نیویورک، جایی که زمانی دروازه ورود مهاجران به آمریکا بوده، جشن گرفته می شود.

قاتل جان لنون دوباره در ماه اوت سال ۲۰۱۸ می تواند درخواست خود برای عفو را مطرح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها