اول قرار نبود شخصیت اصلی داستان پریا باشد. ایده کلی برای شروع درام یک سوال است، این‌که چطور می‌شود‌ پدر و پسری همزمان عاشق مادر و دختری شوند؟ این ایده خوب بود، اما کافی نبود و موضوع ایدز را به عنوان نویسنده این اثر وارد قصه کردم که ایده پر کششی به نظر می‌رسید.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۷

برخلاف معدود کارهای قبلی که با این موضوع انجام شده، می‌خواستم روند متفاوتی به دور از پیش قضاوت‌ها با این بیماری شکل بگیرد. این‌که با وجود تمام سختی‌ها، کسی در سریال مطرح شود که برخورد درستی با بیمار مبتلا به ایدز می‌کند. از این رویکرد بود که شخصیت پریا شکل گرفت.

حدود چهار ماه برای قصه تحقیقات مختلفی انجام دادم، از کتاب و اینترنت گرفته تا صحبت رودر‌رو با مبتلایان به ایدز. تجربه‌هایی از برخوردهای تلخ اطرافیان با بیماران مبتلا به دست آمد و البته برخوردهای درست‌تری هم دیده می‌شد. همین دو رویکرد جامعه باعث شکل‌گیری دو شخصیت ‌کیوان‌ به عنوان کسی که اطرافیان کمی درکش می‌کنند و ‌شهرام‌ که اطرافیان طردش می‌کنند، شد.

در مورد این‌که پریا یک زن مطلقه است و ازدواج می‌کند، هم باید بگویم کلیشه‌ای در ذهن ما شکل گرفته که زن بچه‌دار بعد از طلاق نباید ازدواج کند، اما بدم نمی‌آمد این کلیشه را کمی به چالش بکشم، نمی‌گویم چه کاری درست است اما هدفم بیشتر چالش بود. اگر پریا می‌نشست پای بچه‌هایش و به‌دنبال خواسته‌های خود نمی‌رفت که اساسا درام جذابی شکل نمی‌گرفت. همین رفتارهای متناقض شخصیت‌ها می‌تواند درام را شکل دهد./ ایرنا

کاوه خداشناس: تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده‌ام

تا یک ماه پیش مشغول ضبط سریال «برادر» به کارگردانی جواد افشار بودم که در ماه رمضان پخش شد و بلافاصله بعد از مدتی استراحت، مشغول بازی در نقش امیرعلی در سریال «بازگشت» شدم.

این سریال حال و هوای احیا شدن اتفاقی از گذشته در زمان حال دارد. این احیا شدن و در واقع برگشت گذشته به زمان حال، با خود اتفاقاتی به همراه می‌آورد و یکسری افشاگری‌هایی دارد که تنش‌هایی را با خود به‌وجود آورده و همان نقطه عطف ثانویه در سریال می‌شود که مجموعه کاراکترهای اصلی سریال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

من نیز در این سریال پسر ارشد خانواده و یکی از هدف‌های اصلی این اتفاق هستم و مثل هر کاراکتر دیگری با خود یکسری عکس‌العمل به همراه خواهم آورد که خط قصه این شخصیت را به موازات دیگر شخصیت‌ها پیش می‌برد.

قبل از ورود چنین چالشی به قصه، ما کاراکتری متین و فردی که جایگاه نسبتا خوبی در جامعه دارد را از امیرعلی می‌بینیم، اما بعد از حضور چالش در قصه ابعاد دیگری از این شخصیت برای مخاطب رو می‌شود.

تا به حال چنین نقشی بازی نکرده بودم. امیرعلی ویژگی‌های خود را دارد و با مشورت آقای عامری، کارگردان و نویسنده سعی کردیم کاراکتر را به سمتی ببریم که از یکدستی درآید و شخصیت‌پردازی جذابی داشته باشد. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها